הרב דוד סתיו
הרב דוד סתיוצילום: יוסי זליגר, פלאש 90

הרב דוד סתיו, רב היישוב שהם ויו"ר ארגון רבני צהר, מתייחס הבוקר (שלישי) להחלטתו לחתום על מכתב הרבנים שקורא להמונים להגיע לעמונה ולמחות נגד ההרס הצפוי בחודש הבא.

"כאב לא צריך להסתיר. זו עמדתי ביחס לפנוי עמונה. זכותם וחובתם של מי שכואב לו לזעוק. כואב לי שרוצים להוציא אנשים מביתם. כואב לי שעושים זאת מבלי לוודא שיש להם לאן ללכת", כתב הרב סתיו בעמוד הפייסבוק שלו.

לדבריו, ניתן לתת פיצויים לבעלי הקרקעות הערבים במקום להרוס יישוב שלם. "כואב לי כשאני מזהה אפליה. כשבית המשפט העליון נוקט מדיניות מפלה בין התיישבות לא חוקית של יהודים להתיישבות דומה של ערבים.

"נכון שהיתה החלטה של הרוב. אבל במדינה דמוקרטית זכותו של מעוט למחות כנגד החלטת הרוב אם היא נראית לו כמעשה עוול. וחובתו לעשות זאת תוך שמירת הכללים והחוק. אם כואב גם לכם. זה הזמן להגיד את זה בקול. אני מאמין שתמיד יש מי ששומע", הוסיף הרב סתיו.

אמש, כאמור, פורסמה עצומה עליה חתמו 120 בכירי רבני הציונות הדתית, שקוראת לציבור הרחב להגיע באופן פיזי ליישוב עמונה כדי להתנגד לפינוי הצפוי.

על הקריאה חתמו רבנים מכל קצות הקשת הדתית לאומית וביניהם הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא, רבה של רמת גן הרב יעקב אריאל, רבה של צפת הרב שמואל אליהו, רבה של קרית ארבע הרב דב ליאור והרב שלמה אבינר ראש ישיבת עטרת כהנים. לצידם חתומים על המסמך גם יו"ר רבני צהר הרב דוד סתיו וראש המכינה הקדם צבאית בעלי הרב אלי סדן.

בין החותמים על המכתב ניתן למנות גם את הרב אביגדור נבנצאל - רב העיר העתיקה בירושלים ואת ראש ישיבת מעלה אדומים - הרב נחום רבינוביץ'.

"כלפי אדם - אנו קוראים לכל מי שיכול כבר בעת הזאת לבוא ולשהות בישוב. השהייה במקום באה בכדי לחזק את התושבים היקרים, ולומר באופן ברור לכל מקבלי ההחלטות: אנחנו עתה יחד עם תושבי עמונה בעת צרתם לכל דבר ועניין, ונמשיך להיות עימם עד אשר יחוקק חוק ההסדרה, ועמונה תזכה לגאולה", כותבים הרבנים.

הם מוסיפים כי "אם רחמנא ליצלן, יגיע יום הגירוש, אנו קוראים לציבור הרחב להמשיך ולשהות בישוב, ולהביע מחאה נמרצת על הרס הישוב, באמצעות התנגדות פסיבית, וללא אלימות".

הרבנים מפנים קריאת לראש הממשלה, "למנוע לאלתר את ההרס הנפשע והמיותר הזה. הימים הקרובים הינם ימים גורליים לעתידו של הישוב עמונה, וממילא לכלל ההתיישבות. הכנסת יושבת על המדוכה, וביכולתה לחוקק חוק שיציל את הישוב מהרס. לא עת היא לחשות, כלפי שמיא וכלפי אדם.
כלפי שמיא - על כל איש ואישה לזעוק בימים אלו, ולעורר רחמי שמים להצלת הישוב ותושביו".