"ביבי מתעצבן כשנדב העצני באולפן"חזקי ברוך

מנכ''ל חברת חדשות 2, אבי וייס, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך כנס אילת לעיתונות, וטען כי נתניהו מבקש לפגוע בכוחם של כלי התקשורת בישראל כדי ליצור תקשורת ''מגוייסת'' לטובתו.

בפאנל שנערך תחת הכותרת ''מפת התקשורת של בנימין נתניהו'', אמר וייס ח"כ יואב קיש מהליכוד שישב לצדו בפאנל, הוא שליחו של ראש הממשלה לפירוק ערוץ 2 - " כי אנחנו חזקים ואולי חזקים מידי".

"הטיעון שחייבים תחרות בשוק התקשורת הוא מופרך", טען וייס. ''גם לפי החוק הקיים מותר לכל קבוצה שעומדת בתנאים לקחת רישיון ולהקים ערוץ אבל מה שדחוף לראש הממשלה נתניהו ולאנשים סביבו זה קודם כל לעשות אדמה חרוכה כדי שהקבוצה שכבר יש להם כדי להקים ערוץ יהיה יותר קל להתחרות''.

וייס סיפר כי ישנו מיליארדר "דמוי שלדון אדלסון" שצפוי להיכנס לתחום התקשורת ולהקים ערוץ שיתמוך בראש הממשלה. "המטרה היא ערוץ 2, המטרה היא להרוג את ערוץ 10. אבל אם חשובה תחרות אז למה להרוס את התאגיד?

"עובדים עלינו. רוצים פה תקשורת 'שלנו' - לא תקשורת ימנית. כשאנחנו מביאים את נדב העצני לאולפן שישי זה הכי מעצבן את ביבי כי הוא לא 'משלנו', הוא עוקף אותו מימין, הוא 'בנטיסט', מסמנים אותו. אז בוא ח"כ קיש, בוא ספר את האמת - אתם רוצים תקשורת שלכם''.

"שכחתם לשם מה יש תקשורת", האשים מנכ''ל חדשות 2 את קיש. "תקשורת היא פה בשביל לתקוף את השלטון באשר הוא. לא זוכר שאהוד ברק לוטף על ידי התקשורת או אהוד אולמרט - הרי בזכות התקשורת הוא יושב בבית הסוהר כי עשו עליו תחקירים. את זה אתם שוכחים. אם אומרים מילה אחת על רה"מ או רעייתו - פתאום זו תקשורת שצריך להרוס".

חבר הכנסת קיש השיב לטענות שהוטחו בו והביע תמיכה בכוונת נתניהו לפצל את ערוץ 2, "הייתי רוצה לראות תחרות וכמה שיותר כדי שהעם ישלוט בשלט. התחרות היום היא מאוד מצומצמת. המפץ שמדברים עליו זו הרפורמה בערוץ 2, זו הדרמה. ערוץ 2 זה הכוח הכי חזק בתקשורת הישראלית, ערוץ מאוד חזק.

"לתפיסתי המהלך (פיצול ערוץ 2 - עב"פ) יועיל לתחרות, באמת נראה שוק תחרותי. בסוף זה יהיה טוב לנו לאזרחים כי נראה תחרות טובה יותר. אני רוצה תחרות חופשית שכל אחד מייצרני התוכן יתמודד בתוכן שהוא מייצר על הצופה, שהעיתונות תהיה פתוחה עם כמה שיותר שחקנים. המצב של השוק היום לא טוב. רק חציו תחרותי.

מנכ''ל חדשות 2 וייס התפרץ לדברים: ''אם היינו עושים כתבות מפרגנות על ראש הממשלה ורעייתו זה לא היה עולה לדיון''. ח"כ קיש אמר "אני גדלתי בעולם שבו אמרו שיש שלוש רשויות, יש פה עוד רשות וזה התקשורת. יש לרשות הזאת אג'נדה שלה וכמו כל דבר אחר צריך גם לזה איזונים".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני אמרה בפאנל, ''הרצון לשלוט ושכל הזמן ישבחו אותך זה נורמלי אבל בדמוקרטיה יש איזונים ובלמים שתמיד נשמרו. היום אנחנו חיים בעידן חדש לחלוטין - בפעם הראשונה ראש ממשלה מתעקש לכהן כשר תקשורת, זה חסר תקדים".

"בפעם הראשונה אנו רואים ראש ממשלה שרוצה לשלוט לבד בכל התקשורת באמצעות רגולציה והפעלת כוח באמצעות שלוחיו. זה לא ימין ושמאל", הדגישה.

לדברי יחימוביץ', "גם אם בתאגיד, ברשות השידור או בערוץ 2 יהיו שמונים אחוז אנשי ימין, זה לא יספק את ראש הממשלה. "הוא רוצה תקשורת שתתרפס בפניו ולצורך העניין הזה הוא משתמש בשלוחים שלו. זה בלתי נתפס. אנחנו חיים בעולם של מציאות תקשורתית חדשה לחלוטין שלא היתה.

"האתגר המרכזי שלי כשליחת ציבור הוא להסביר לציבור שאנחנו נלחמים על נשמת אפה של הדמוקרטיה. כל שותפיו הפוליטיים של רה"מ צריכים להבין שהדבר הזה יחזור אליהם כבומרנג. בסופו של דבר ביום פקודה נקבל כלי תקשורת שעובדים רק בשביל אדם אחד ובסופו של דבר גם בנט וכחלון ישלמו מחיר כבד יותר ממני כאופוזיציה. אני אהיה דבר נסבל בעיני נתניהו מאשר יריביו הפוליטיים", כך ח''כ יחימוביץ'.