ראש הממשלה החוץ בנימין נתניהו
ראש הממשלה החוץ בנימין נתניהוצילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג להתנצל על דבריו נגד המתיישבים בראיון לרזי ברקאי הבוקר.

"אני לא מאמין שהרצוג השתמש במונח 'וירוס' ביחס למתיישבים. הם בשר מבשרנו, משרתים בצה״ל, תורמים למדינה", אמר ראש הממשלה, והוסיף דרישה, "בוז'י, תתנצל מיד".

כזכור, יושב ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, הגדיר הבוקר (שני) בראיון בגלי צה"ל את מתיישבי המאחזים כנגע - "וירוס שגורר את ישראל לאשר חוקי גזל".

"אמר השופט גרוניס 'אני מבין את הכאב של המשפחות', ואני אומר שמבין את כאב המשפחות וניתנו לכם שנתיים להתפנות ותראה מה הווירוס הזה עשה למדינת ישראל", טען הרצוג, "תראה כמה הוא מסוכן לדמוקרטיה שלנו ולעובדה שצריך להקריב חיים רק בגלל השטות הזו".

מטה עמונה הגיב לדברים בזעם. "לאחר שהאשים חצי מאזרחי המדינה ברצח רבין, ולאחר שהפך את ראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו, למסית ולאחראי לרצח, ממשיך הרצוג ובוחר לתקוף דווקא את מתיישבי עמונה בשעה שהם נאבקים על גורלם ועתידם".

"תושבי עמונה אינם 'וירוס'. כפי שכתב אהוד ברק אך לפני יומיים, 'בעמונה חיים ומגדלים משפחות, מהמוכשרים ומהמסורים בבניה של ההתישבות ביו"ש. אנשי אמונה, התמדה ומעשה'", אומרים במטה עמונה.

"איננו חיידקים, כי אם בני אדם, על אף השתייכותנו למחנה הלאומי. מסע השיסוי שבוז'י מנהל בתקופה האחרונה לא יחליש אותנו במאבק הצודק על הבית, ולא יערער את זכותם של נבחרי הציבור בכנסת לחוקק את חוק ההסדרה ולבטא את רצון הרוב להסדיר את חיי האזרחים ביהודה ושומרון", לשון תגובת המטה.

אמש אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את חוק ההסדרה, שנועד לסייע במניעת פינוי עמונה ומאחזים נוספים. השרים הצביעו פה אחד בעד החוק, אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים שלא לדחות את מועד ההצבעה פעם נוספת, בניגוד לעמדת היועמ"ש.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו לנושא ואמר כי "לפני כשבועיים הגישה הממשלה בקשה לדחות בחצי שנה את ביצוע פסק הדין לפינוי עמונה. הבקשה הזאת הוגשה על דעת כל ראשי מפלגות הקואליציה. היועמ"ש אומר באופן ברור שהעלאת חוק ההסדרה לפני קבלת תשובת בג"ץ יכולה לפגוע קשות - ואכן הוא באמת פגע קשות - בסיכויי הדחייה".

נתניהו הוסיף כי "מנגד, יש גם זמן אחרון להעלאת החוק על מנת שיעבור בזמן, למקרה שהדחייה לא תתקבל. ולכן היום בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה אנחנו נבחן, בשיקול דעת ובאחריות, את האפשרויות העומדות לפנינו. ואני רוצה להדגיש, אין מי שדואג להתיישבות יותר מאיתנו. וגם כאן, דרושים שיקול דעת ואחריות לטובת ההתיישבות".