בניה. משה סוויל
בניה. משה סווילצילום: אלירן אהרון

מ"מ ראש המועצה האזורית גוש עציון משה סוויל חושש מההשלכות של פינוי עמונה על גורלם של הבתים בעפרה ונתיב האבות בגוש עציון.

בראיון לערוץ 7 הוא מספר על פתרונות רבים שהועלו בעבר, שיכלו לפתור בקלות את כל המשברים האחרונים. "ישבנו פעמים רבות עם היועץ המשפטי לממשלה כשהוא עוד היה מזכיר הממשלה, שמענו דברים שהיום אנחנו לא שומעים ממנו, אולי דברים שרואים משם לא רואים מכאן. עיקר הבעיה היא שחסרה אמירה ברורה של ראש הממשלה שצריך לעצור את האבסורד הזה".

לדבריו כל עוד ראש הממשלה מגמגם גם המערכת המשפטית תמשיך להורות על הרס בתי יהודים, "לצערי ההחלטה הלא מתחשבת והלא מוסרית של הבג"ץ תמוהה בעיניי אבל צריכים לכבד את המערכת המשפטית. מאידך העם והציבור צריכים לצעוק 'עד כאן' ויש כאן עוול שאסור לתת לזה להתרחש.

"ראש הממשלה חייב לטפל בזה בכל הכוח ולא לפחד מהאמריקאים. הציבור הימני בחר בנתניהו, הוא משלנו, הוא של הליכוד והוא צריך להחליט לעצור את זה כמו שהוא החליט לעצור את העבודות בשבת. אסור שישובים יהרסו בגלל נושאים פרוצדוראליים. גם בשכונת נתיב האבות בגוש עציון המדינה החליטה להכשיר אדמות מדינה אבל יש כמה חורים שאינם אדמות מדינה ושאין שום תובע על הקרקע, הצענו המון פתרונות מלאי הגיון, אבל שופטי הבג"ץ לא מקבלים את זה בגלל שמדיניות הממשלה הייתה בזמנו אחרת.

"יש כאן היום ממשלת ימין שמובילה דרך לא ברורה ולכן אנחנו נופלים בקטנות, עכשיו זה עמונה, עפרה ונתיב האבות מחר זה יכול להיות בכל מקום", מזהיר ראש מועצת גוש עציון.

הגענו לרגע האמת, אומר סוויל, "אני מצפה מראש הממשלה לכוון את המטרה וכל העם בישראל צריכים להצטרף למאבק נגד האבסורד, אסור לנו לוותר בחיפזון על בתים, לא יצא שום טוב מגירוש אנשים מבתיהם בוא נעצור את זה היום".