הרב יאיר פרנק רבה של עמונה מקווה שהשלמת חקיקת חוק ההסדרה תמנע את פינוי היישוב.

"לאחר החלטת בג"ץ יש כאן חוסר וודאות קיצוני, אבל אנחנו נחושים להתמודד עם המצב המורכב. מצד אחד העובדה ששרי הליכוד והבית היהודי שאישור את חוק ההסדרה בוועדת השרים, הוכיחו שאפשר להחזיר את ההיגיון למצב האבסורדי - אבל מאידך שוב הוכח ששופטי בג"ץ בהרכב הנוכחי הם אטומים מוסרית כשמדובר ביהודים וילדיהם שגרים ביו"ש. אלה שופטים של איפה ואיפה, בשום מקום אחר בארץ זה לא היה קורה. לכן אנחנו דורשים מהכנסת והממשלה להמשיך בתהליך החקיקה ביישוב הדעת - אך בזריזות כדי להציל את היישוב כמה שיותר מהר", אומר הרב פרנק בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו, חוק ההסדרה יביא פיתרון גם לסוגיית עמונה. "חוק ההסדרה מדבר במפורש גם על פסקי דין. המדינה מפקיעה ומסדירה, גם בדיעבד, במקרים רבים ברחבי הארץ. גם כאן זה כל כך הגיוני שאחרי עשרים שנים לא מגרשים יישוב שלם. זה קורה רק כי מדובר ביהודים ביהודה ושומרון - כי כאן אנחנו נתפסים ככובשים והערבים כתושבים מהוגנים".

"זכותנו אחרי חמישים שנה לקבל מעמד של תושבי קבע. בג"ץ טעה כאן טעות חמורה בפסק דין נפשע שנסחף אחרי ארגוני שמאל שרוצים את הרס ההתיישבות. זאת לא החלטה שיפוטית רגילה. זו החלטה מדינית פוליטית - ולכן היא צריכה להתקבל על ידי הממשלה. חוק ההסדרה יכול להסיר את העננה הזאת וכל מי שטוען נגד החוק הזה מונע על ידי אג'נדות פוליטית. כל חברי הכנסת שיש להם לב יהודי, כולל חברי האופוזיציה, צריכים לתמוך בחוק", מוסיף הרב פרנק.

הוא גם מעריך שהחוק לא יפסל על ידי בג"ץ. "בית המשפט צריך לדעת את מקומו, יש כאן ממשלה נבחרת ובג"ץ לקח לעצמו סמכות שלא כתובה בשום מקום אחר - שהוא יכול לפסול חוקים".

הרב פרנק מדגיש, כי אם כל המאמצים יכשלו והיישוב יפונה, התושבים לא יתפנו מרצון.

"אנחנו לא מתכוונים ללכת לשום מקום אחר. זה הבית שלנו. כל מי שמדבר על מקום אחר ודאגה למגורשים, צריך לדעת שיש רק פתרון אחד, להסדיר את הבית שלנו. אם יהיה חלילה פינוי אנחנו נשאר כאן. יהיה פינוי בכאב גדול ובכפייה. אנחנו נקרא לעוד אנשים להגיע, אך לא נרים יד על אף אחד. רגלינו יהיו נטועות באדמה ולא נזוז. המאבק שלנו הוא זה שיציל גם את הפינויים הבאים".