כשר ושמח במיוחד
כשר ושמח במיוחדצילום: בית חב"ד קוסקו בפרו

ההכנות לליל הסדר בבית חב"ד קוסקו שבפרו נמצאות בעיצומן, וצפויים להתארח בו כ-1,500 מטיילים שמגיעים לקוסקו מכל יבשת דרום אמריקה, במיוחד לחג הפסח.

הרישום, שבאמצעותו ניתן לאשש את המספר הבלתי נתפס של המשתתפים, חצה את רף ה-1400 נרשמים ששילמו וממשיך כל הזמן לטפס.

ככל שמתקדמים לליל הסדר, הביקוש רק הולך ומתעצם. בשנה שעברה השתתפו כ-1300 מטיילים והשנה כאמור, מעל 1500 משתתפים יערכו את הסדר בבית חב"ד קוסקו.

את ליל הסדר הענק מוציאים לפועל שליח חב"ד עופר קריפור, יעל אשתו וילדיהם, אשר מנהלים את בית חב"ד המקומי בו הם חיים כבר 13 שנה.

ההיערכות לליל סדר בגודל כזה היא היערכות לוגיסטית מורכבת, שהתחילה כבר לפני יותר מחודשיים.
האוכל, חומרי הגלם, והציוד מועבר לקוסקו מכל רחבי העולם, מניו יורק עד ישראל מביאים מזוודות מלאות מצרכים כשרים לפסח שאי אפשר להשיג בפרו.

150 ק"ג של מצות שמורות ועוד כ-350 ק"ג של מצות מכונה כבר מחכים לסועדים בבית חבר, לצד כ-750 עופות וכ-200 ק"ג בקר.

בנוסף, מאות ליטרים של יין מיוצר במקום, וערימות של ארגזי ביצים ותפוחי אדמה זרמו למטבח בית חב''ד באמצעות הספקים השונים.

מעבר ל-15 העובדים הקבועים בבית חב"ד, בתקופה שלפני הפסח מועסקים עוד 25 עובדים, כאשר לליל הסדר מגיעים 35 מלצרים מבית ספר למלצרות בפרו ו-10 בחורי ישיבה הגיעו מניו-יורק לסייע בהיערכות הלוגיסטית.

שליח חב"ד עופר קריפור שוחט את הבשר בעצמו, מבקר על הכנת היין במקום, מכין חלב ישראל (לשאר ימי השנה) ואת כל האוכל מכינים בבית חב"ד.

"בשביל מטיילים הנמצאים רחוק מהבית, להיכנס לאולם בערב חג ולחגוג בקצה העולם יחד עם מאות ישראלים ותיירים מרחבי העולם ליל סדר כהלכתו, זה בהחלט מרגש מאוד", תיאר קריפור. ''נקודת השיא של ליל הסדר היא בלי ספק שירת ה'אחד מי יודע', שירה של המון אנשים, אחרי סדר מרומם וסעודה משובחת היא עוצמתית במיוחד".