שגריר ישראל באו"ם דני דנון
שגריר ישראל באו"ם דני דנוןצילום: מארק ישראל סאלם, פול, פלאש 90

בסיומה של מערכת בחירות ארוכה, מסועפת ובהחלט יוצאת דופן, אזרחי ארצות הברית בחרו את נשיאם ה‑45.

העיניים נשואות לוושינגטון, וברחבי העולם עוסקים בקדחתנות בניסיונות להכיר את הנשיא החדש ולהעריך מהי מדיניות החוץ שיוביל. ישראל כמובן תושפע מצעדיה של ארצות הברית, וחשוב לציין את העובדה כי הנשיא הנבחר טראמפ הוא תומך נלהב של ישראל. כך הוא הצהיר לאורך קמפיין הבחירות, ואנחנו בטוחים שהקשר בין המדינות והעמים רק ילך ויעמיק.

חשוב להבין כי הקשר בין ארצות הברית לישראל הוא עמוק ומושתת בראש ובראשונה על ערכים משותפים, ולא על אינטרסים. כבר לפני כעשרים שנה, כשהייתי בארצות הברית בשליחות מטעם הסוכנות היהודית, חשתי בקשר העמוק הזה. ובשנה האחרונה, כאן באו"ם, עוצמתו התחדדה בעבורי אף יותר. זוהי שותפות אמיתית וחזקה. שותפות שבסיסה הוא ערכי והיא נבנתה על יסודות מוסריים בין העמים - ולא רק בין מנהיגים.

אני בטוח שהקשר ההדוק בין מדינת ישראל לידידתה הגדולה ביותר ימשיך לפרוח ולשגשג בתקופתו של הנשיא הנבחר טראמפ. ההשלכות של הברית בין שתי המדינות באות לידי ביטוי בכל אתגר שאנו נדרשים לו בזירה הבינלאומית. ליחסים הקרובים בין ירושלים לוושינגטון ישנה חשיבות עצומה בשבילנו גם כאן בזירה המדינית באו"ם. השותפות הזאת יוצרת חזית אחידה ומסייעת לנו מול הגורמים הרבים שמנסים לפגוע בנו.

זה אינו סוד שהפלשתינים פועלים בחודשים האחרונים במרץ כדי לקדם במועצת הביטחון של האו"ם החלטה נגד ישראל. החלטה כזו יכולה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת לישראל בזירה המדינית.

ידוע לנו גם על גורמים אירופיים שעתידים לקדם הצעות למהלכים כפויים בנושא הישראלי-פלשתיני באו"ם בתקופה הקרובה. ברור לנו כי כעת, משנבחר הנשיא החדש, אשר הביע את אהדתו לישראל באופן גלוי ועתיד להיכנס לבית הלבן בעוד כחודשיים, הלחצים הללו הולכים ומתגברים.

התקופה שלפנינו תהיה מאתגרת במיוחד, אנחנו לא קופאים על השמרים ופועלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי למנוע פגיעה במדינת ישראל. אנחנו מנהלים שיחות חסויות, יוזמים החלטות ומקיימים אירועים שמציגים את המציאות האמיתית בישראל. אנחנו פועלים מול כל מי שמוכן לשמוע, על הבמה הבינלאומית ומאחורי הקלעים. ואנחנו נצליח. יחד עם בנות בריתנו מרחבי העולם, נמשיך להוביל את הרוב המוסרי באו"ם ונילחם בכל מי שרוצים לפגוע במדינת ישראל.

הכותב הוא שגריר ישראל באו"ם