בני קצובר
בני קצוברצילום: עצמי

שמחתי כמובן יחד עם כל הציבור הבריא במדינת ישראל על ניצחונו של דונלד טראמפ.

מוקדם לדעת האם הנשיא החדש יהיה טוב ליהודים, אבל היה מקום לשמוח ולו רק כאשר מתבוננים ורואים פניו של מי החמיצו לנוכח הניצחון: בראש ובראשונה התקשורת האמריקאית ונגרריה הישראליים, יחד עם היהדות הרפורמית, ולא נשכח גם את האדמו"ר מסאטמר.

אין שום ערובה שלאחר כניסתו לתפקידו כנשיא, ואולי קודם לכן, הוא לא יקבל סדרת תדריכים מפקידי משרד החוץ האמריקאי על הצורך בשמירת היחסים הטובים עם מדינות ערב, ועוד הסברים מהסוג שכבר צינן בעבר נבחרים קודמים מהצהרותיהם ביחס לירושלים.

הדבר היותר גרוע בשלב הזה הוא לדבר ולהצהיר כי חלומותינו הוורודים הם על סף מימוש. לא רק בגלל שבהחלט חלומות אלו עלולים להתנפץ, אלא מכיוון שדיבורים מסוג זה רק ירחיקו את הסיכוי לשינוי של ממש במדיניות ארצות הברית כלפינו. לא לחינם התקשורת הישראלית נותנת כיסוי נרחב להצהרות ולתקוות של פוליטיקאים מהימין. שם יודעים היטב כי דיבורי רהב מוקדמים הם שיכולים למנוע שינוי של ממש.

על כן, כמו בכל תחומי העשייה הקשורים לארץ ישראל, יש לקדם ולהכין את כל מה שניתן. ובמקביל, להבהיר בצינורות חשאיים כי ישראל לא תסבול תקופה נוספת של הקפאה בבנייה בכל מרחבי הארץ, ולהתכונן גם למאבק במקרה שיתברר כי דונלד טראמפ, בניגוד לציפיות, רע ליהודים.

בני קצובר

יו"ר ועד מתיישבי השומרון