תותח
תותחצילום: פלאש 90

חברת תעש מערכות, המתמחה בפיתוח וייצור מערכות ארטילריות מתקדמות, ביצעה בסוף השבוע שעבר הדגמה של מוצריה תחת הכותרת "מערכות ארטילריות – הדור הבא".

באירוע הודגם ירי חי של "כידון קסום" - רקטה מדויקת לטווח 40 ק"מ, ופגז 155 מ"מ מדוייק פרי פיתוח של תעש בשיתוף עם חברת רוקאר.

עוד הודגם פיצוץ ראש קרבי במשקל 120 ק"ג של טיל ארוך טווח מדגם אקסטרה, המיועד לתקיפת מטרות איכות בטווח של 150 ק"מ וראש קרבי מתקדם.

בנוסף הוצגו מכ"מי ארטילריה מתוצרת אלתא המסוגלים לעבוד בשני מצבי פעולה: איכון שיגורים של מגוון חימושים ארטילריים וטיווח סוללות תותחים, מערכות שליטה ובקרה ארטילריות ומזל"טים מתוצרת חברת אלביט ומערכת מטאורולוגיה מרחביות מתוצרת חברת מר.

האירוע התקיים במתחם ניסויים בדרום הארץ בהשתתפות בכירים מ -17 מדינות, בכירי תעש וביניהם היו"ר יצחק אהרונוביץ והמנכ"ל אבי פלדר, וכן נציגים מחברת אלביט מערכות, אלתא, חברת מר וחברת רוקאר (BAE Systems).

תעש מפתחת ומייצרת מערכות נשק מתקדמות מסוגים שונים לצבאות היבשה, לחילות האוויר והחלל ולחילות הים ומוכרת את מערכותיה בכל חמש היבשות.

התעשיה הצבאית שיווקה לצבאות בעולם רקטה ארטילרית מדוייקת לטווח של כ 40 ק"מ בשם "כידון קסום". "כידון קסום" מתבסס על מנוע רקטי בקוטר 160 מ"מ אשר פותח ויושם בעבר ברקטות ארטילריות חופשיות של תעש מסוג לאר 160. בנוסף, פותחה מערכת הנחייה מבוססת ג'י פי אס ומערכת ניהוג מתקדמת מבוססת פולסרים (מנועים רקטים זעירים).

התפתחות של יכולות טכנולוגיות מבוססות ג'י פי אס בעשור האחרון- הקנו לתעש יכולות להמשיך ולפתח בעבור לקוחות החברה רקטה ארטילרית בעלת דיוק גבוה בעלות נמוכה. "כידון קסום" משוגר ממשגר ה"כותש" אשר גם הוא פותח לאחרונה על ידי תעש ומהווה את המילה האחרונה בחזית הטכנולוגית של משגרי רקטות ארטילריות.

"כידון קסום" מסוגל לשאת ראשי קרב מסוגים שונים אשר ניתן להתאימם לפי דרישות הלקוחות השונים. הטיל מתוכנן לפגוע ולהשמיד מטרות קרקעיות כגון: סוללות ארטילריות, מפקדות וריכוזי חי"ר של האויב.

"כידון קסום" מתוכנן להגיע לטווח של כ- 40 ק"מ ומסוגל לפגוע במטרות בדיוקים של כ - 10 מטרים.