המלחין והיוצר היהודי בן ציון שנקר הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 92.

שנקר היה 'בעל המנגן' הידוע ביותר של חסידות מודז'יץ ומהיוצרים הבולטים במוזיקה החסידית. הוא שר, הלחין והוציא לאור עשרות תקליטים, קלטות ודיסקים של ניגוני מודז'יץ שהלחינו אדמו"רי החסידות ושהלחין הוא.

בין שיריו הידועים ביותר - "אשת חיל" ו"מזמור לדוד" המושרים בבתים רבים כחלק מזמירות השבת.

שנקר נולד במנהטן ולמד בברוקלין, ניו יורק. בשנות הארבעים התוודע לאדמו"ר שאול ידידיה אלעזר טאוב ממודז'יץ זמן קצר אחרי בואו מאירופה לארצות הברית לאחר מלחמת העולם השנייה, ומאז היה קשור לכל אדמו"רי מודז'יץ.

ר' שלמה קרליבך ז''ל היה צעיר ממנו בשנתיים, הוא הפגיש אותו עם עולם הניגון של חסידות מודז'יץ. לימים התבטא קרליבך כי אין לו אף ניגון אחד שלא הושפע ממודז'יץ.

שנקר, בוגר הקונסרבטוריון למוזיקה בניו יורק, ידוע כראשון שהקליט מוזיקה חסידית אותנטית בצורה מקצועית. עד היום הלחין כ-600 לחנים והוציא למעלה מעשרה דיסקים המופצים בעולם כולו.

ב-2004 העביר את האוסף הגדול של ניגוני מודז'יץ שהיה ברשותו שכלל מאות הקלטות ודפי תווים רבים לטובת "המכון לתיעוד ושימור ניגוני מודז'יץ". אוסף זה היה מקור חשוב ומרכזי להקמת המכון.

ב-2007 ביקר בישראל והשתתף בערב הצדעה מיוחד שנערך לכבודו בהשתתפות האדמו"ר ממודז'יץ, חזנים ואורחים. בערב נוגנו רבות מיצירותיו במשך שעות ארוכות.

עו"ד דוד זעירא, מייסד המכון לתיעוד ושימור ניגוני מודז'יץ, ספד לו בשיחה עם ערוץ 7: "הוא היה גדול המלחינים שקמו לעם ישראל. בכל בית יהודי בכל שבת שרים לפחות שני שירים שלו - אשת חיל ומזמור לדוד".

זעירא סיפר על לחניו הרבים והמגוונים של שנקר: "הוא הלחין בערך 500 ניגונים ששרים בכל העולם, ניגוני חתונות, ניגוני עצב וכל מיני מנגינות לכל ימות השנה. כל מנגינה יותר יפה מהשנייה".

ר' בן ציון שנקר היה פעיל בעולם קרוב ל-70 שנה והיה הראשון להוציא תקליט לשירי קודש אמר זעירא.