גיא גולדשטיין
גיא גולדשטייןצילום: אמנדה אסטאהבה

ועדה מקצועית בחרה את עשרת האמנים המועמדים הסופיים ל 'פרס קשת לאמנות עכשווית', המוענק השנה לראשונה.

פרס 'קשת לאמנות עכשווית', נועד להרחיב ולהעמיק את התמיכה בשדה האמנות הישראלי ולבנות דיאלוג משמעותי בין אמן/ית ישראלי/ת (עד גיל 45) לבין אוצר בינלאומי, אשר יוביל לתערוכת יחיד מלווה בקטלוג אשר תוצג במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית ובמוזיאון בחו"ל.

לואיס גראוצ'וס, האוצר ראשי ומנהל המוזיאון לאמנות עכשווית באוסטין טקסס, משמש השנה כאוצר האורח של פרס קשת. גראוצ'וס הגיע לארץ וערך סבב ביקורי-סטודיו עם עשרת המועמדים לפרס ומפגשים חוזרים עם חלק מהמועמדים ולבסוף בחר באמן גיא גולדשטיין ובפרויקט שהוצע על ידו.

האוצר האורח מבקש להביא לידי ביטוי את יכולותיו הבינתחומיות של גולדשטיין, כאמן סאונד ומיצב, העוסק בסוגיות של פוליטיקה, תרבות, זהות והיסטוריה. "פרס קשת", ישמש עבור האמן הזוכה, הזדמנות לעבודה אישית מול אוצר בינלאומי. תערוכת הפרס של הזוכה הראשון, האמן גיא גולדשטיין, אותה אוצר לואיס גראוצ'וס, תיפתח במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, בספטמבר 2017. מוזיאון "קונטמפוררי אוסטין" יציג את התערוכה בחלל מרכזי, במהלך שנת 2018.

האמן הזוכה - גיא גולדשטיין, הוא יליד 1974, חי ופועל בתל אביב. בוגר תואר שני מבצלאל ותואר ראשון מויצ"ו חיפה. הוא מוכר כאמן סאונד ומיצב היוצר שפה ייחודית, המתרגמת את הדימוי הוויזואלי לסאונד ולהיפך תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים.