החמ"ל בדולב
החמ"ל בדולבצילום: מטה בנימין

אילנה דינר, רכזת הקהילה של היישוב טלמון בבנימין, מספרת על המבצע הלילי של קליטת המשפחות שפונו מבתיהן בדולב בעקבות השריפה.

"לפעמים מזדמן לך לקחת החלטה ולפעול", מספרת אילנה, "הלילה בחצות שלחתי הודעה לרכזת קהילת דולב שהיישוב שלנו פתוח לתושבים ולבנות האולפנא. יש אולם, מזרנים, מה שצריך. לאחר כמה דקות קיבלתי טלפון 'בנות האולפנא יתפנו לטלמון, לאן להגיע?'. הוצאתי הודעת וואטסאפ לכמה קבוצות וזהו. בתוך 10 דקות אנשים התייצבו באולם עם כל מה שבא ליד".

אילנה מתארת את ההתגייסות העצומה של תושבי טלמון, "הקמנו פינת שתייה ואוכל, צוותים ורכבים התייצבו בחאן טלמון כדי לסחוב מזרנים עבור כל 110 הבנות. אנשים הביאו שמיכות, שק"שים, כריות. צוות צח"י התייצב. המכולת נפתחה. תושבי טלמון המדהימים התחילו לזרום לאולם כדי לעזור ולפעול".

אך הלילה טמן בחובו הפתעות נוספות, "תוך זמן מה קיבלנו הודעה על פינוי אחת השכונות של דולב, יצאה הודעה לתושבים שיש צורך באירוח משפחות עקב הפינוי, הקמנו חמ"ל אירוח, פתחנו את בית הספר לקליטת חירום. משפחות מבוהלות התחילו להגיע ליישוב ומהר מאוד הן נקלטו למשפחות שחיבקו ועטפו אותן".

היא מציינת כי האירוע הסתיים בנס גדול, "צוותי הכיבוי המדהימים של כל יישובי האזור הצליחו להשתלט על השריפה והאירוע הסתיים ללא פגיעות בנפש".

לסיום היא אומרת, "היום נחשפתי לטלמון האמיתית. נתינה, חסד ואהבת אדם. לא משנה מה השעה, לא משנה שצריך לקום בעוד שעות ספורות לעבודה. אני גאה לחיות כאן בין האנשים המיוחדים האלו".

כבאים פועלים בישוב דולב
כבאים פועלים בישוב דולבצילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש