ישראלים, ירדנים ופלסטינים למען ים המלח

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ איוב קרא (ליכוד), מספר היום (רביעי) על שיתוף הפעולה עם הירדנים והפלסטינים בהקמת מכון מחקר ים המלח במצדה - וביוזמתו לערוך ועידה בנושא המים בהשתתפות מדינות רבות מהאזור.

בטקס שהתקיים אתמול במרכז המבקרים במצדה נחנך מכון המחקר ים המלח, בו יפעלו יחדיו מדענים מישראל, ירדן והרשות הפלסטינית על מנת לחקור את ים המלח במטרה למצוא דרכים לשקם אותו ואת האזור הסובב אותו בשתי גדותיו.

מכון המחקר הוקם בחסות המשרד לשיתוף פעולה אזורי, אשר סייע להקמתו בסכום של 4 מיליון שקלים. שותפים נוספים להקמת המכון הם המועצה האזורית תמר, אוניברסיטת תל אביב, קרן יק"א בישראל ורשות הטבע והגנים.

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ איוב קרא, אמר בטקס החנוכה כי המשרד לשיתוף פעולה אזורי יפתח במכון המחקר 'האב' שירכז את פעולות ארבעת מכוני המחקר המשותפים לישראל ולירדן הפועלים בין הערבה לצפון בקעת הירדן ומבצעים מחקרים מתקדמים ופיתוחים חדשים לטובת האוכלוסייה המקומית והעמים השכנים.

סגן השר קרא הוסיף, "מקום זה משמש גם סמל לרצון העמוק של העם בישראל לשיתוף פעולה עם שכננו למחקר משותף, קידמה ופיתוח לטובת שיפור החיים בכלל ובמיוחד החיים המשותפים. ים המלח, אשר על שימורו אנו נאבקים בימים אלה, הוא מקור היסטורי למורשת, לתיירות ולחומרי גלם שמשמשים עולם שלם של פיתוחים טכנולוגים, חקלאים ורפואיים וממנו ניזונים העמים שמסביבנו ועמי העולם".