חוגגים הישג גדול במינוס 5 מעלות
חוגגים הישג גדול במינוס 5 מעלותצילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

האם קבוצת הנוער של מכבי חיפה תוכתר לקבוצת הכדורגל הטובה ביותר באירופה? אמנם הדרך עוד ארוכה ויש עוד זמן, אבל היום (רביעי) רשמה קבוצת הנוער של המועדון הירוק מהכרמל את הישג השיא הגדול ביותר של קבוצת נוער בישראל אי פעם.

החיפאים סיימו את משחק הגומלין מול אלופת רוסיה דינמו מוסקבה בתוצאת תיקו 1:1 ברוסיה, ובכך העפילו אל פלייאוף ליגת האלופות, בזכות שער החוץ, אחרי שבמשחק הראשון ביניהן עמדה התוצאה על תיקו 0:0 נטול שערים לשתי הקבוצות.

את משחק הפלייאוף היחיד יארחו הירוקים מחיפה בישראל כשזהות היריבה שממול עדיין לא ידועה ותיקבע בהגרלה שתיערך ב-12 בדצמבר.

הירוקים זקוקים כעת לניצחון במשחק הפלייאוף היחידי אותו יארחו בכדי לרשום הישג היסטורי עבור קבוצת נוער ישראלית: אחת מ-16 הקבוצות הטובות ביותר באירופה.

כאמור, אחרי שיוויון 0:0 במשחק הראשון באצטדיון החדש בחיפה, עלו הירוקים מישראל נחושים להוציא תוצאה טובה ברוסיה במטרה להעפיל לשלב הבא ואכן כך עשו. למרות תנאי מזג אוויר קשים כשהמעלות בחוץ נסבו סביב מינוס 5 מעלות, היו האורחים מישראל הבולטים על כר הדשא.

גם זה לא עזר להם כשדווקא הרוסים המקומיים עלו ליתרון אחרי שגיאה של השוער רועי פוקס, עשר דקות בפתיחת המחצית השניה, בדקה ה-55. 9 דקות מאוחר יותר הצליחו הירוקים להשוות כשעופרי ארד נגח מצויין אל שערם של הרוסים וקבע שיוויון 1:1, במה שהיה גם תוצאת סיום המשחק ושלח את הקבוצה החיפאית להתכונן לשלב הבא - שלב הפלייאוף.