מוסקבה
מוסקבהפלאש 90

אונסק"ו מבקש להחזיר את אמון העם היהודי? באירוע השנתי של ארגון אונסק"ו במרכז פריז הוענק הפרס היוקרתי מטעם הארגון לשנה זו למוזיאון היהודי במוסקבה.

חבר השופטים של אונסק"ו קיבל המלצות רבות על המוזיאון היהודי במוסקבה ולאחר ביקור אישי ובדיקות רבות בחר להעניק לו את הפרס היוקרתי השנתי, הכולל גם סכום של 100,000 דולרים.

את הפרס קיבל נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, שבדבריו בעת קבלת הפרס, עמד על חשיבות זכירת ההיסטוריה המופלאה של עם ישראל והצגתה בפני כל העמים.

הפרס מוענק מדי שנה לנבחרים מיוחדים בתחום מדע, אמנות, תרבות או תקשורת. המוזיאון היהודי הגדול נח נך לפני ארבע שנים ומאז ביקרו מאות אלפים, בהם כל בתי הספר הממלכתיים במוסקבה, לאחר חוק חינוך שקבע על חיוב לסייר במוזיאון עם התלמידים והצוות החינוכי.

המוזיאון הוקם בסיוע נשיא רוסיה וולדימיר פוטין, בסמוך למרכז היהודי ובית הכנסת המרכזי 'מארינה רושצ'ה' במרכז מוסקבה והוא כולל בתוכו אלפי מטרים, בהם מוצגת היהדות כולה וחיי היהודים בכלל, החל מבריאת העולם ועד לימינו אנו, בתוך אולמות מפוארים ומוצגים בסטנדרטים הכי גבוהים, כך שלא פלא שהוא היום מהמוזיאוניים היוקרתיים והנחשבים ביותר וכבר זכה לפרסים עולמיים רבים.