"נחזור גם בשנה הבאה". האב רונן בורוכוב, מנהל ישיבת 'שבי חברון' דובי וייס והבן אלי בורוכוב
"נחזור גם בשנה הבאה". האב רונן בורוכוב, מנהל ישיבת 'שבי חברון' דובי וייס והבן אלי בורוכובצילום: באדיבות ישיבת שבי חברון

בחברון נערכים לרבבות האורחים שצפויים להגיע אליה בשבת הקרובה, שבת 'חיי שרה', שהפכה למסורת בעיר. בין האורחים גם כאלה שמגיעים במיוחד מחוץ לארץ כדי לעשות את השבת המיוחדת בעיר האבות.

אחת המשפחות הללו היא משפחת בורוכוב מניו-יורק, שתגיע השנה בהרכב מלא: ההורים רונן ודבורה, יחד עם חמשת ילדיהם. בשבת 'חיי שרה' אשתקד עלתה המשפחה לכותרות. בן המשפחה, אלי בורוכוב, נפצע בפיגוע ירי סמוך למערת המכפלה דקות ספורות לפני כניסת השבת. צלף ערבי משכונת אבו סנינה ירה צרור לעבר אלי, אחיו יוסף, אביו רונן וחבר נוסף שהיו בדרכם לקבלת שבת במערת המכפלה. אלי נורה ברגלו והתמוטט במקום. חיילים שהיו באזור העניקו לו טיפול ראשוני, ואמבולנס פינה אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים.

בשיחה עם 'בשבע' משחזר אלי את האירוע. "זה קרה ביום שישי אחר הצהריים, כך אפילו לא הייתי בחברון בשבת", הוא נזכר בצער. הכדור נכנס ויצא מהרגל של אלי וחלף מילימטרים ספורים מהעורק הראשי. "מדובר בנס גדול משמיים", העיד האב, שהיה נסער מגודל נס ההצלה. אחרי השבת שוחח איתם טלפונית מח"ט חברון, שהבטיח לשים יד על אותו מחבל, מה שאכן קרה אחרי כמה חודשים. רונן הביע את תסכולו מההפקרה כלשונו של נציגות הממסד האמריקני בארץ. "אני לא מבין איך יכול להיות שהקונסוליה האמריקנית לא התעניינה בשלום הפצוע, למרות שבית החולים עדכן אותם שמדובר בנער אמריקני-יהודי פצוע", אמר בזמנו.

מיד לאחר הפיגוע הבטיח רונן כי גם בשנה הבאה יגיע עם ילדיו לשבת חיי שרה בחברון. "הטרור לא ניצח אותנו ולא ינצח אותנו. התשובה לאותם מחבלים היא שאגיע לא רק עם ילד אחד לחברון, אלא עם כל משפחתי", כלשונו. והוא אכן עמד בהבטחתו. בשביל אלי, שלמד בישיבת שעלבים, זו תהיה השנה הרביעית בשבת 'חיי שרה' בחברון. בשנתיים האחרונות גם האב הצטרף, כשהוא מגיע בנסיעה מיוחדת מארצות הברית לישראל.

שנה אחרי הפיגוע, אלי מרגיש כבר הרבה יותר טוב. הוא לא מתרגש יתר על המידה ממה שעבר ומגדיר זאת כ"חוויה". הוא אינו חושש להגיע שוב לחברון. "הכול מלא חיילים, כשאנחנו הולכים בחברון ליד מערת המכפלה אנחנו בכלל לא מרגישים סכנה", הוא אומר. רונן מציין ש"הקהילה המקומית בניו-יורק מתפעלת מאוד מההחלטה שלנו לנסוע השנה למרות הכול ותומכת בנו מאוד".

במהלך השבת מתכננת המשפחה לקיים סעודת הודיה בישיבת 'שבי חברון', שם גם תתאכסן, בעקבות קשרי ידידות עמוקים עם הישיבה ועם דובי וייס, מנהל הפיתוח בישיבה. "אנחנו לא ניתן לטרור לנצח אותנו", אומר רונן, ואילו אלי מוסיף ש"גם בשנה הבאה נבוא ובעזרת ה' כל שנה. זאת חוויה מדהימה".