הכנס. הבוקר
הכנס. הבוקרצילום: יוני קמפינסקי

כשישים מנהלים, מנהלות ראשי מוסדות ומורים הגיעו הבוקר (חמישי) לכנס מיוחד שנערך באולפנת בני עקיבא צפירה.

הכנס, אותו הוביל ראש המנהל החינוכי ברשת ישיבות בני עקיבא, הרב ד"ר יונה גודמן, עסק באתגרים החינוכיים מול הסמארטפונים כאשר אתגר אחד הוא תשומת הלב של התלמידים והאינטראקציה החברתית והאתגר השני הוא בנושא התכנים והגלישה הבטוחה.

הרב גודמן הקפיד לומר כי "אין מאבק או מלחמה בסמארטפונים יש רצון לנתב לשימוש נכון ובטוח". במהלך היום הציגו מספר ראשי מוסדות מהלכים שעשו במסגרת ההתמודדות.

הרב רפי קופרשטוך מאולפנת בנ"ע פסגת זאב הציג קו בלתי מתפשר, "הבנות מפקידות כל בוקר את המכשיר .. ההחלטה לעשות כך נבעה אחרי שכבר זיהנו אובססיה למטענים .." בהמשך סיפר על האלטרנטיבה והתוצאה "במקום פלאפונים בהפסקות רכשנו משחקי קופסא האקלים השתפר וגם הציונים".

הרב דני דינר, ראש אולפנת בני עקיבא "מבשרת ברוך" בחדרה ביקש לשים דגש על אחריות הבנות, "נקטנו בקו ברור. אין טלפונים בזמן הלימודים ואין בהפסקות מי שמוציאה המכשיר מוחרם וימסר רק להורים".

הרב דנוך התייחס גם לנושא שיתוף הפעולה עם ההורים ואמר, "לא פעם יש מי שמודה לי.. ההורים משוועים למנהיגות שלנו".

הרב יניב כהן, ראש אולפנית בנ"ע ישורון, דיבר על התהליך החינוכי "אני לא מבקש לנתק. מבקש לחבר, לחבר לאולפנה ובמסגרת ההליך החינוכי לומר לבנות ולהורים אסור שהטלפון החכם ישאר נטול אביזרי סינון".

הרב שרגא פרוכטר ראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל סיפר, "במסע הזה של לבקש מההורים לסנן את המכשיר חייבים שיתוף פעולה של צוות ההנהלה, צוות המורים, ההורים ובסוף גם התלמידים.. היכן שיש מחנך מגוייס לעניין יש רוב מוחלט למכשירים מסוננים". הרב פרוכטר סיפר על שיחה שקיבל מאבא של תלמיד אשר התרעם על הבקשה לסנן "הסברתי לו מה הסכנות ואמרתי לו, אני מגן על הבן שלך".