נתניהו: עומדים בפני טרור מציתים

המשטרה עצרה שמונה בני אדם בחשד שהיו מעורבים בימים האחרונים בהצתות בצפון הארץ.

עשרות רבות של דירות נפגעו בגל השריפות האחרון. יותר משישים אלף מתושבי חיפה פונו מבתיהם.

יותר מ-300 כבאים בגיבוי כוחות מבסיסי צה"ל ופיקוד העורף פועלים הערב לכיבוי השריפות בעשרות מוקדים ברחבי חיפה.

ישראל קיבלה את הצעת הרשות הפלסטינית לשלוח ארבע כבאיות. יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים מטפלת כעת בחבירה לכוחות הכיבוי בארץ.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר הערב "מהערכה שקיבלתי המצב ברחבי המדינה הוא תחת שליטה".

"המוקד המרכזי שלנו הוא בחיפה, יש פה פריסה מצוינת של לוחמי פיקוד העורף של המשטרה של לוחמי האש שיודעים לתת מענה ואני מקווה שבמהלך הלילה, הרוחות לא יגרמו להתפרצויות גדולות יותר. נכון לעכשיו יש שליטה. גם הדליקה באזור שער הגיא תחת שליטה. יש עוד מוקדים שמתפרצים כולל ביהודה ושומרון, אבל לפי הדיווח שקיבלתי כרגע המצב תחת שליטה".

על האפשרות שהשריפות נגרמו מהצתה מכוונת אמר, "בסיום הסכנה, כאשר נקבל חוות דעת שאין למעשה יותר סכנה לחיי האדם, המפכ"ל הורה על הקמת צוותי חקירה מלאים. ננסה לנתח בכל זירה וזירה אם הייתה שם הצתה, ויופעלו כל אמצעי החקירה כדי למצות את הדין עם מי שהיה מעורב בהצתות".

שר הפנים אריה דרעי אמר כי כל מי שיימצא מעורב בהצתה במזיד, הוא ישקול לפעול בהתאם לסמכותו לביטול כל מעמד שיש לו בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במסיבת עיתונאים כי כל "דליקה שנגרמת מהצתה היא טרור וכל הסתה להצתה היא טרור". לדבריו, "ההנחיה שלי לכוחות הביטחון למשטרה, לשב"כ ולצה"ל היא שאנחנו נתחשבן עם כל מעשה הפקרות. כל מי שינסה או מנסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל ייענש על כך בכל החומרה. בנוסף לכך, אנחנו פועלים כמובן במישור הזה של עצירת השריפות".

עיריית חיפה הודיעה כי בתי הספר וגני הילדים בשכונות שפונו בחיפה לא יפעלו מחר, ובהם איינשטיין, נופים, אליאנס, פיכמן, רוממה, הבונים, הריאלי אחוזה, הריאלי בית בירם, וכן לא יפעלו בתי הספר לחינוך מיוחד.