איזי שרצקי. מהומה בקרייה
איזי שרצקי. מהומה בקרייהצילום: פלאש 90

הכדורגל הישראלי ראה הרבה דברים והיה אחראי ללא מעט שערוריות ודברים הזויים. נראה שדבר כמו שקרה הערב (מוצאי שבת), לא היה עוד בכדורגל הישראלי ברבות השנים.

במהלך השבוע הודיע הבעלים של קבוצת הכדורגל עירוני קריית שמונה, איזי שרצקי, כי הוא מעוניין לעבור ממגרש הכדורגל אל הפוליטיקה ולהקים מפלגה חדשה שתקרא בשם "ואהבת לרעך כמוך". במקביל הודיע הבעלים של הקבוצה הצפונית במשך 18 השנים האחרונות, כי הוא יחל אט אט להפסיק את תמיכתו בקבוצה ובמהלך חלון ההעברות בחודש ינואר ישחרר את כלל שחקניו הזרים ויתבסס על שחקנים ישראלים בלבד.

הערב, במהלך משחק קבוצתו מול העולה החדשה מאשקלון, במסגרת המחזור ה-11 בליגת העל שבכדורגל, משחק בו לא נכח בשל רצונו לעזוב את המועדון, הודיע שרצקי בראיון לרשת ב' כי הוא מפטר את מאמנו הצעיר בני בן זקן ובמקומו מחזיר לעמדת המאמן את מוטי איווניר שפוטר רק לפני חודש מהקבוצה.

לדברי שרצקי, הסיבה לפיטורי מאמנו הצעיר שהצליח בשלושת המחזורים בהם עמד על הקווים לזכות ב-6 נקודות מתוך 9 אפשריות לקבוצה הצפונית, הינה בשל העובדה כי המאמן הצעיר לא נתן לבעלים להחליט מי יעלה בהרכב הקבוצה במחזור הקודם מול מכבי תל אביב.

"איווניר ביקש שלא אתערב והחלטנו להיפרד, גם בן זקן ביקש שלא אתערב, אז אם אני לא מתערב, אני מעדיף את איווניר", אמר שרצקי בראיון לרשת ב'.

כבר הערב, במהלך משחק הניצחון של קבוצתו על העולה החדשה והחלשה מאשקלון, ניצחון בתוצאה 1:4, פנה שרצקי למוטי איווניר וביקש שיחזור לעמדת המאמן.

וכך, כשממול ניצבת לה יריבה חלשה במיוחד, החלשה ביותר בליגת העל העונה, גם עתיד לוט בערפל, הווה משוגע ובעלים שרוצה כבר לעזוב, הצליחו שחקני קריית שמונה לנצח את הפועל אשקלון עם 1:4 משכנע. את השער האחרון כבש השחקן שבגללו שרצקי הודיע על פיטורי מאמנו הצעיר, אחמד אעבד

קריית שמונה מטפסת אל המקום השישי בטבלת ליגת העל שבכדורגל. דווקא הבעלים שרצקי מבקש לעצור אותם.

גם לאחר סיום המשחק המשיך שרצקי לתקוף את מאמנו הצעיר. בראיון לתכנית "שער השבת" בערוץ הספורט הסביר שרצקי את הסיבות לפיטוריו של בן זקן הצעיר. "זה לא עניין של אגו, לא יכול להיות שאדם אצלי 20 שנה במועדון, גידלתי אותו כל הזמן, נתתי לו את הבמה, ולא התערבתי הרבה. ביקשתי ממנו שעאבד ישחק, והוא אמר לי אתה לא קובע כלום. מהרגע שהחלטתי שאני זז הצידה, אז אני מעדיף שמוטי איוניר יאמן. אני מכיר את מוטי 40 שנה, הוא מאמן טוב יותר, הוא סגור והסכים איתי".

שרצקי הסביר כי מעכשיו לא יתערב בכל דבר הקשור בקבוצה, וכי החזרת איווניר הינה רק בשל הסיבה הזו. "אני יוצא מהתמונה בכול מה שקשור לעירוני קריית שמונה. אני יודע שזה נראה גרוע מאוד, ואפילו יותר מרע מאוד. זו אמנם פגיעה אישית קשה, זה לא בסדר, אבל יש דברים בחיים שאי אפשר לעבור עליהם".

עוד אמר הבעלים של קריית שמונה כי הסיבה שמניעה אותו כעת היא נטו הכנסה ממכירת כוכבים לקבוצות אחרות. "יש לי שיקול כלכלי בנוגע לעאבד מול מכבי תל אביב, אין הבדל גדול בין מי שישחק. אני רוצה למכור אותו למכבי תל אביב, ברק בדש כבש פעמיים מול מכבי תל אביב והם קנו אותו. אני לא בא לאימונים, לא מגיע למשחקים ולא אכפת לי. אני לא נשאר. את הכסף אני אמשיך להעביר, בגלל מחלקת הנוער, יש לי חוזים עם השחקנים. באופן אישי אני לא קובע, ולא מתערב. לא ידעתי מי משחק היום".

"אני לא חוזר בי. הוא אמר לי כל השבוע, תפטר אותי. הוא חשב שאני לא יעשה את זה, מי מפטר מאמן אחרי חודש? זה שיגעון ואידיוטי, אבל ילד שלי שאומר לי תפטר אותי, אז שיילך הביתה. אני יודע שאני לא בסדר, אני פגוע בעצמי מהמהלך הזה. יש לי גם נשמה, גם אני בן אדם. נפגעתי. פגעתי בעצמי יותר מאשר בבני. ראיתי שמוטי איוניר פרשן טוב, אז החזרתי אותו".

המאמן המפוטר בן זקן הופתע לשמוע זאת בראיון שלאחר המשחק. "מבחינתי אין תגובה, לא שמעתי על זה ולא ראיתי. אני אקבל את ההחלטות של איזי. כל עוד אני המאמן, אעשה את המקסימום כדי שהקבוצה תהיה טובה, עבור המועדון שאני אוהב. אני המאמן של קרית שמונה כל עוד לא יודיעו לי אחרת. אני בן המקום, מה שאני עושה זה עם הרבה אהבה. גם אם אני לוקח החלטות קשות, זה לא בשליפה אלא עם שכל. אני חושב שהדרך טובה ושמח שיש תוצאות טובות. להיעלב זו בחירה ואני לא בוחר להיעלב".