ניידות מד"א, במהלך הטיפול באחת הדליקות
ניידות מד"א, במהלך הטיפול באחת הדליקותצילום: עמוס דדון, דוברות מד"א

במגן דוד אדום מסכמים את אירועי גל הדליקות. החל מיום שלישי שעבר ועד היום, טיפלו הצוותים ב-125 נפגעים. 2 בני אדם נפגעו משאיפת עשן באורח קשה, 2 נוספים באורח בינוני והיתר קל.

אלפי חובשים ופרמדיקים, עובדים ומתנדבים, 485 אמבולנסים, 61 אופנועי מד"א, 99 ניידות טיפול נמרץ, 10 ג'יפים, רכבי פיקוד ושליטה, 2 תחנות לאירוע רב נפגעים (תאר"ן), 1 רכב חפ"ק עם הטכנולוגיות המתקדמות בעולם ו-60 אמבולנסים שהופשרו ממערך החירום כגיבוי לתרחישי קיצון ואלפי פניות למוקד חירום 101 של מגן דוד אדום – צי שלם של רכבי הצלה וכוחות מתוגברים של מגן דוד אדום שהוזנקו למספר שיא של 374 קריאות למוקדי שריפה רבים ברחבי הארץ.

מהערכות מצב שקיים בימים האחרונים מנכ"ל מד"א אלי בין, הוחלט להמשיך בהיערכות מוגברת ולשמור על רמת כוננות גבוהה במרחבי מד"א לאבטחה רפואית ולטיפול בנפגעים באירועי שריפות שעשויים לפקוד מוקדים נוספים.

מיד עם קבלת הקריאות בתחנות מד"א השונות הוזנקו כוחות גדולים הכוללים אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, ג'יפים ורכבי פיקוד שאבטחו רפואית את פעולות הכיבוי במקום, טיפלו בנפגעי שאיפת עשן שחולצו מעת לעת ופינו קשישים וחולים סיעודיים מבתי אבות שהיו סמוכים למוקדי האש בחיפה למוסדות סיעודיים בשרון ובאזור חיפה.

מוקדי החירום 101 של מד"א תוגברו בחובשים ופאראמדיקים שנתנו מענה מהיר לאלפי הפניות שהגיעו למוקד.

כוחות גדולים ומתוגברים של מד"א הוקפצו ממרכז הארץ וממרחבים סמוכים על מנת לאבטח רפואית את הכוחות המטפלים בשריפות ובנפגעי שאיפת עשן בחיפה ובישובים השונים. גם חניכי קורס פאראמדיקים של מגן דוד אדום עצרו את תכנית ההכשרה והצטרפו לכוחות שנמצאים בשטח במטרה לאבטח רפואית, לפנות ולהעניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי.

מאפסנת החירום הוצאו 60 אמבולנסים נוספים ששוגרו לתגבר את התחנות ברחבי הארץ.

רונן בשארי, סגן מנהל אגף המבצעים של מד"א סיפר על אחד הפינויים שבוצעו. "הגענו לבית החולים הסיעודי 'פלימן' בחיפה, בו שהו 44 קשישים וחולים סיעודיים שנזקקו לפינוי - מהם 22 מונשמים. התחלנו בפינוי המטופלים, זו הייתה משימה מורכבת מאד ולכן העמדנו את הצוותים הבכירים ביותר של מגן דוד אדום שפינו את המטופלים לבתי החולים באזור חיפה והשרון שנערכו מראש לקליטתם".

מתנדבי נוער מד"א בחיפה שאינם מורשים להגיע למוקדי השריפה יזמו פעילות ההומניטרית ויצאו להתנדב במתנ"סים ובמרכזי פינוי שנפתחו בעיר על מנת להעלות את המורל, לסייע ולקיים הפעלות לילדים שפונו מביתם.

מנכ"ל מד"א, אלי בין ציין כי "שיתוף הפעולה הטוב בין מד"א, צה"ל, משטרת ישראל, כיבוי-אש, משרד הבריאות, הרשויות המקומיות ושאר הגורמים מוכיח את עצמו ביעילות ובמתן השירות הקריטי הנדרש לאזרחים במצבים מאין אלו".