יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל חברת התעופה אל על דוד מימון ונציגי הוועדים בחברה הגיעו הערב (ראשון) להבנות בנוגע לסוגיות שהיו שנויות במחלוקת והובילו לעיצומי הטייסים.

המגעים בין הצדדים נערכו בהשתתפות יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל.

הצדדים ישובו וייפגשו מחר בליווי הצוותים המשפטיים במטרה לעגן את ההבנות שהושגו בהסכם כולל שמביא לסיום המשבר בחברה.

על פי דיווחים, הטייסים יקבלו תוספת שכר של יותר מ-7% תמורת הבטחה להתייעלות. ראוי לציין כי ועד הטייסים דרש בתחילת המגעים תוספת של יותר מ-50%.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר הערב: "אני שמח שהצלחתי לגשר על הפערים בין הצדדים וזאת מתוך הבנה משותפת כי הצלחתה של אל על תמשיך להתבסס על ההון האנושי בחברה, מעובדי הקרקע, דרך צוותי האוויר ועד קברניטי הטיסות. כולי תקווה שהדרך המורכבת שעברנו תביא לחיזוק האמון בין העובדים להנהלה ותסייע בבניית מערכת יחסי עבודה תקינה בחברה".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל הוסיף, "אני מברך את הצדדים על כך שעשו מאמצים על מנת להגיע להבנות. חברת אל על היא עדיין החברה הלאומית של ישראל ועל ההנהלה כמו גם על העובדים, מוטלת החובה להמשיך ולשמור על החברה ככזו. אמשיך ללוות את הנושא גם בעתיד ואדאג שהאירועים האחרונים לא יחזרו על עצמם".

דוד מימון, מנכ"ל חברת אל על ציין כי "ההנהלה ועובדי חברת אל על נשנס מותניים למען הצלחת המוביל הלאומי והשירות לציבור הנוסעים הנאמן".

אבי אייזנר, יו"ר נציגות עובדי אל על בירך על ההישגים החשובים עליהם סוכם למען כלל העובדים באל על. "ההסכם החדש יגביר את הבטחון התעסוקתי של העובדים, יגדיל את מספר העובדים הקבועים ויבטיח את תנאי העסקתם", אמר אייזנר.