השריפה בנטף. הוגדרה כאירוע טרור
השריפה בנטף. הוגדרה כאירוע טרורYonatan Sindel/Flash 90

המדינה הודיעה על הכרה בחלק מאירועי השרפות האחרונים כאירועי טרור ובהתאם יפוצו הנפגעים, אך האם הגדרה זו פוגעת באזרחים שביטחו את דירותיהם? בשיחה עם סמנכ"ל וראש אגף ביטוח אלמנטארי ב'הכשרה', נוריאל חזות, עלתה הסוגיה.

"הפוליסה לא מכסה אירועי טרור, אלא אם כן הניא כוללת כיסוי מיוחד ששולם עליו במיוחד", אומר חזות, "לכן ברגע שנכנס אלמנט אירוע הטרור אין כיסוי למבוטח והוא יפוצה רק על ידי מס רכוש. כך נוצר מצב שהוא לא יכול להפעיל את הפוליסה".

האם משמעות הדברים פער בפיצוי לרעת המבוטח? מסביר חזות: "למס רכוש יש מדרגות הערכה על פי נפש, ויכול להיות שיתאים למשפחה אחת ולאחרת לא, כי רמת החיים שלה לא מתאימה למדרגות של מס רכוש. יכול להיות שהערכת הביטוח לא זהה לאותן מדרגות, כך שיכול להיות פער בין הצורך של המשפחה למדרגות המוכרות במס רכוש".

למתלבטים אם נכון לבטח את הדירה או שמא ימצאו את עצמם גם משלמים מדי חודש על הפוליסה וגם לא יזכו למענה במקרה של אירוע טרור, ממליץ חזות לבטח "כי אי אפשר לדעת מה תהיה סיבת האסון הבא. אנחנו שומעים על שריפות כתוצאה משקע חשמלי, ממטען חשמלי ועוד. שריפות קורות ולכן יש כיסוי ביטוחי סטנדרטי".

מעבר לכך ממליץ חזות גם על כיסוי ביטוחי גם למקרי טרור, ביטוח שיכסה את ההפרש בין הסכום שישולם על ידי מס רכוש למדרגה המוכרת בחברת הביטוח לכל משפחה ומשפחה.

חזות נשאל אם להערכתו מחירי הפוליסות צפויים לעלות בעקבות הביקוש הרב הצפוי, או שמא העובדה שמדובר בביקוש רב של אזרחים רבים יאפשר הורדה של מחירי הפוליסות או לפחות השארתו כפי שהוא כיום. להערכתו מדובר בהזדמנות לאזרחים רבים לבטח את דירותיהם וכיוון שכך צפויה תחרות בין חברות הביטוח, ותחרות זו תעשה את שלה גם בתחום המחירים.