דיוויד פטראוס
דיוויד פטראוסצילום: רויטרס

הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, ייפגש בימים הקרובים עם ראש ה-CIA לשעבר, הגנרל בדימוס דייוויד פטראוס. כך דיווחה רשת CBS. הדיווח מחזק את הניחושים לפיהם פטראוס מועמד למשרת מזכיר המדינה בממשל טראמפ.

טראמפ ייפגש היום (שלישי) עם עוד שני מועמדים מובילים לתפקיד, מיט רומני – לשעבר מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות – והסנטור הרפובליקני בוב קורקר ממדינת טנסי.

מועמדים מובילים אחרים לתפקיד כוללים את ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, והגנרל בדימוס ג'ון קלי. גם השגריר לשעבר באו"ם, ג'ון בולטון, הוזכר כמועמד אפשרי.

פטראוס פיקד בעבר על כוחות ארה"ב בעירק ובאפגניסטן. לפי CBS, בחירתו תסמן שטראמפ מתכוון לעמוד בהבטחותיו לחזק את צבא ארה"ב.

פטראוס התפטר מניהול ה-CIA ב-2012 לאחר שהתברר כי ניהל רומן עם עתונאית ושיתף אותה במידע מסווג. הוא נענש בשתי שנות מבחן ונקנס בסכום של 100,000 דולר.

הגנרל אמר בשבוע שעבר לרדיו 4 של ה-BBC כי אם יתבקש להצטרף לקבינט של טראמפ, "התשובה האפשרית היחידה היא: 'כן, אדוני הנשיא'".

האפשרות שרומני ימונה מעוררת זעם בקרב מי שהיו נאמנים לטראמפ במהלך מסע הבחירות. מקורביו, כולל מנהלת מסע הבחירות שלו, קלי-אן קונוויי, אומרים בפומבי שאסור לתת את התפקיד הנחשק למי שתקף את טראמפ בצורה בוטה במהלך מסע הבחירות. נראה כי טראמפ מתלבט קשות לגבי המינוי ודווח כי אפילו התייעץ בעניין עם אורחיו בזמן שחגג את חג ההודיה.