פגיעות מיניות (אילוסטרציה)
פגיעות מיניות (אילוסטרציה)צילום: פלאש 90

הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת תדון בימים הקרובים בתופעת הטרור המיני שנוקטים ערבים נגד יהודיות ברחבי הארץ.

בדיון צפויות להשתתף נשים יהודיות מערים מעורבות שונות – כולל ירושלים, נצרת עילית ורמלה-לוד – ולספר על הצקות ומעשים מגונים בידי ערבים שהן נאלצות לסבול באופן יומיומי.

כינוס הוועדה לדיון מהיר בנושא אושר בנשיאות הכנסת בשעות הצהריים, לבקשתה של ח"כ יוליה מלינובסקי מסיעת ישראל ביתנו. לבקשה הצטרפו חברי הכנסת אלי כהן (כולנו), בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), ענת ברקו (הליכוד), ומיכאל מלכיאלי (ש"ס).

ח"כ מלינובסקי ועוזריה עושים מאמצים להביא מספר גדול של נשים שיעידו על הטרדות, מכל רחבי הארץ.

לא ברור כיצד תנהג יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), בעת הדיון. לפני חמישה חודשים סירבה לכנס את הוועדה לקיים דיון ביום המיוחד שערכה הכנסת לכבודן של חיילות צה"ל.

חה"כ מירב בן ארי (כולנו), עליזה לביא (יש עתיד) ושולי מועלם (הבית היהודי), פנו אז לתומא-סלימאן ודרשו לקיים דיון בנושא. אולם תומא-סלימאן אמרה: "אני לא שירתי בצבא, אין בסביבה שלי מי שמשרתת בצבא, אני לא יודעת מה הן הבעיות שקיימות שם וזה לא על סדר יומי".

דיון ראשון מסוגו

הוועדה לקידום מעמד האישה נוהגת לקיים דיונים במצוקותיהן של נשים במגזר הערבי, כמו גם בהטרדות מיניות במגזר היהודי, אך לא זכור שאי פעם התקיים דיון שהתמקד בקורבנות יהודיות של גברים ערבים.

לדברי ח"כ מלינובסקי, באחרונה התחילה לקבל פניות רבות מנשים מערים מעורבות, שסיפרו שהן מוטרדות ומותקפות מינית. "הבנות חסרות אונים כי הן לא מקבלות מענה", הסבירה. "לא כל כך מתייחסים, ומנסים למרוח את הסיפורים האלה, הזה כי זה לא כל כך קורקטי לדבר על זה". לדבריה, היא ועוזריה ראיינו כבר אישית בין 20 ל-30 נשים.

ח"כ מלינובסקי
ח"כ מלינובסקיצילום: ישראל ביתנו

"כשהתחלנו לדבר עם הנשים ראינו שאותו דפוס התנהגות חוזר על עצמו בנצרת עילית, ברמלה-לוד, ובירושלים. ניסו לתפוס אותן בחושך, לאחת ניסו לגנוב כלב בכדי להכניס אותה לרכב, ירקו על חיילת בנצרת עילית, בכניסות לבניינים מנסים לתפוס בכל מיני מקומות אינטימיים".

"אני מכנה את זה באופן חד משמעי טרור מיני", קבעה. "טרור מיני של ערבים נגד בנות יהודיות. כי סביר להניח שהם לא מתנהגים ככה כלפי הנשים שלהם. כלפי יהודיות זה מותר. אתה רואה עוד ועוד פניות וזה חוזר על עצמו – אז הגעתי למסקנה שצריך להעלות את זה על סדר היום".