חשיפה: אריתראה ערבה לשלום המסתננים שישובו למדינה

בתכנית "לפני כולם" עם שרון גל בערוץ 20 נחשף אמש (שני) מכתב רשמי שנשלח באוגוסט 2015 מטעם שגרירות אריתראה.

במכתב הובטח לשר הפנים דאז, סילבן שלום, כי ממשלת אריתראה מבטיחה את שלומם וחירותם של אריתראים אשר שוהים באופן בלתי חוקי בישראל כאשר ישובו למולדתם. את המכתב הציגה הערב לראשונה מאי גולן, מנכ"לית עמותת "העיר העברית".

עוד נכתב כי אלפי אריתראים אשר נכנסו לישראל באופן לא חוקי שבו לאריתראה מרצונם החופשי ואחרים רבים שבים לאריתראה מידי שבוע. השגרירות מבקשת להבטיח לשר הפנים דאז, סילבן שלום, את שלומם של האריתראים אשר ישובו למולדתם וכי אלו שחזרו מנהלים את שגרת חייהם כרגיל. כמו כן, נכתב במכתב הרשמי, מבקשים בשגרירות להבהיר כי ממשלת אריתראה לא תעניש אזרחים אריתראים אשר ישובו מישראל על בסיס יציאה בלתי חוקית ושהיה בישראל.

המכתב שנחשף
המכתב שנחשףצילום: ערוץ 20

בהמשך המכתב צוין כי ממשלת אריתראה מתחייבת שאלו ששוחררו משירות בהתאם לחוק לא יגויסו מחדש. אלו המחויבים בשירות יגויסו בהתאם לצורך, ללא יות+ר מ- 18 חודשים כפי שקובע החוק במדינה. בשנים האחרונות נפוצו שמועות כי אריתראים מגויסים לשירות צבאי ללא הגבלת זמן, שירות הנמשך על פי אותן שמועות מספר שנים ולעיתים אף עשרות שנים, זאת בניגוד להבטחת השגריר במסמך אשר נחשף הערב.

מאי גולן אמרה הערב ב"לפני כולם עם שרון גל" כי משרד הפנים הנוכחי בראשות השר אריה דרעי, יודע על קיומו של המסמך אך "משאיר אותו חבוי במגירות". גולן טענה כי שר בכיר בממשלת ישראל אמר לה היום: "מה את מצפה, שלדרעי יהיה אכפת? זה לא על הרדאר שלו אפילו".