פיקוד המרכז ערך השבוע טקס הוקרה למשרתי הקבע בגזרת פיקוד המרכז.

בטקס השתתפו רמ"ט הפיקוד, תא"ל עופר וינטר, קצין השלישות הפיקודי, אל"ם אמיר ודמני, מנהל מרחב מג"ב איו"ש, סמח"ט הבקעה, ראש מדור נגדים, נציגי היחידות, ומכובדים נוספים.

זו הפעם השניה בה מתקיים בפיקוד המרכז טקס שכזה, כחלק מהתכנית להעצמת אנשי הקבע בפיקוד, תוך דגש על אוכלוסיית הנגדים.

בטקס הוקירו משרתי קבע מצטיינים בגזרת איו"ש והבקעה. מתוכם נהגים ונהגות, גששים, שוטרי מג"ב איו"ש ועוד.

כ-50 אנשי קבע שנבחרו בקפידה, על סמך יכולותיהם ומסירותם הרבה זכו לקבל מענקי מפקד או לקבל את הזכות לרכוש רישיון נהיגה צבאי במימון הצבא.

"מתחילת חודש יוני השנה, למעלה מ-200 משרתי קבע קיבלו מענק מפקד. ומתחילת השנה כ-70 נגדים זכו לרישיון צבאי במימון הצבא. התמריצים מותאמים כל העת ומתחדשים על פי הצורך. בהמשך, למשל, יחולקו קורסים מקצועיים למצטיינים." סיפר גורם בפיקוד המרכז.

קצין השלישות הפיקודי, אל"ם אמיר ודמני, ציין "אחד הכלים שלנו להעביר מסר שכפיקוד אנחנו עוסקים רבות בחיזוק אוכלוסיית הנגדים בכלל ובפרט בקבע הראשוני, הוא הערכה ומענקים שונים. אנחנו מסמנים את האנשים הטובים ונותנים להם סיבה להישאר".

אחד מהגששים שקיבלו את המענק שיתף בהתרגשותו הרבה וביקש להעביר את הערכים שספג בשירותו, "בדואים יכולים וצריכים לשרת בצבא. כשהתגייסתי, הסתרתי מהוריי את כוונתי ורצוני להתגייס לצה"ל. מאז עברתי תהליך עם עצמי ועם בני משפחתי והתחלתי להתנדב בעמותת 'אחרי", שמעודדת צעירים נוספים מהמגזר הבדואי לשרת את המדינה בשירות משמעותי. אחד החניכים שלי התגייס לאותו תפקיד כמו שלי וכעת אנחנו משרתים יחד ביחידה".