תקציר הפועל ירושלים - לובליאנה 30-11
באדיבות ערוץ 20

לעיניי מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברותימאו ועשרות אלפי צופים, בהם גם תושבי בנימין ונווה צוף החרוכה, הפועל ירושלים אירחה הערב (רביעי) את אולימפיה לובליאנה הסלובנית בהיכל הפיס ארנה שבבירה.

הניצחון של הירושלמים לא הוטל בספק ולו לרגע אחד במשחק הערב, כשגם דקות ללא נקודות שלהם במהלך המשחק, לא גרמו להם לשמוט את ההפרש מול הסלובנים החלשים.

אחרי שקטעו רק בשבוע האחרון את רצף חמשת ההפסדים בכל המסגרות, כשהביסו באולמם הביתי את מכבי חיפה במסגרת ליגת ווינר סל, הערב הביסו הירושלמים את הסלובנים, עם 69:81. ניצחון שני ברציפות לירושלמים, ניצחון שמעלה את ירושלים סופית אל שלב הטופ 16 במפעל היורוקאפ השני בחשיבותו בכדורסל האירופי.

רבע ראשון:

למרות פתיחה טובה של אמארה סטודמאייר בהתקפה ובהגנה, הירושלמים לא הצליחו לייצר מומנטום, ושתי שלשות של האורחים העלו אותם ליתרון במשחק עם 7:6. ג'רלס, דייסון ופיטרסון צלפו מחוץ לקשת, ובשילוב החטאות עונשין של הסלובנים ירדו הירושלמים לאחר 10 דקות של משחק כשהם מובילים בתוצאה 17:21.

רבע שני:

את הרבע השני פתחו הסלובנים בטירוף עם 11 נקודות מהירות מול 9 של הירושלמים. ריצה של האדומים עם 0:8 ואנרגיות מהקהל המקומי העלו את ירושלים ליתרון דו ספרתי בפעם הראשונה הערב במשחק, עם 32:44, ואל הפסקת המחצית ירדו אלה כשהם מובילים בתוצאה 36:49.

רבע שלישי:

הירושלמים שרצו להגדיל את היתרון כבר בדקות הראשונות של המחצית השניה, כדי לייתר את הרבע האחרון, נתקעו על 6 נקודות בלבד במשך 5 הדקות הראשונות של הרבע, אך הסלובנים לא ניצלו זאת בכדי להתקרב ולהפוך את התוצאה וההפרש נשאר על כנו עם 13 נקודות לזכות הירושלמים, 42:55.

הגנה מצויינת בראשות בר טימור ואמארה סטודמאייר, שלחה את הירושלמים למתפרצות משם עשו אלה נקודות קלות בדרך ל-42:62.

אל הרבע האחרון ירדו הירושלמים בדיוק בהפרש אליו שאפו - 20 נקודות, עם 50:70.

רבע רביעי:

כמו בפתיחת הרבע השלישי, גם בפתיחת הרבע האחרון והמכריע התקשו הירושלמים לקלוע נקודות. הפעם הסלובנים ניצלו את זה בכדי לקזז את ההפרש. שלשה גדולה של בר טימור החזירה את ההפרש ואת המומנטום לזכות הירושלמים ששייטו כל הדרך לניצחון למרות רבע אחרון בו הפסידו. בסיום, 69:81 לירושלים.

הירושלמים מעפילים אל שלב הטופ 16 ביורוקאפ. שווים יורוליג? את זה יבחנו בהמשך העונה.

קלעו לירושלים: הלפרין וטימור 12 כ"א, סטודמאייר 11, ג'רלס ודייסון 9 כ"א, פיטרסון 7, אליהו וג'ונס 6 כ"א, תומפסון 5, קינסי 4.