הכספים עברו לרפורמים - חרף מחאות הרבאלירן אהרון

חבר מועצת העיר ירושלים אריה תוקף בחריפות היום (רביעי) את ההחלטה העירונית להעביר כספים לארגונים רפורמיים.

את עיקר הביקורת הוא מפנה לסגנית ראש העיר חגית משה שנעדרה מההצבעה ואפשרה לראש העיר להעביר את ההחלטה, שעמדה בניגוד מוחלט להוראת רב העיר, הרב אריה שטרן.

"מועצת העיר ירושלים אישרה ברוב של 12 חברים מול 11 העברת סכום כסף נכבד לשני ארגונים. הארגון הראשון הוא הישיבה החילונית ששותפים בה ארגונים רפורמים ואף גרועים מהרפורמים. השני זה ארגון 'אלול', שמי שנכנס לאתר שלו יכול להבחין בשותפות שלו עם הרפורמים", אומר קינג לערוץ 7.

"צר לי מאוד שמי שכביכול מייצגת את הציבור הדתי לאומי בירושלים, נעדרה מההצבעה הזו ואפשרה את אישור התקציב. אני קשוב לרבנים כמו הרב אריה שטרן ,שנתן תנאי לאישור התקציב. שוב רואים שראש העיר מצליח לקדם דברים נוראיים כמו הצעדה של הנוצרים בסוכות. פעם אחר פעם סגנית ראש העיר חגית משה לוקחת את הצד של ראש העיר - שהוא כנגד הציונות הדתית בירושלים", אמר קינג.

המשנה לראש העיר ירושלים, דב קלמנוביץ הוסיף כי "בעבר הנציגות של הציונות הדתית נאבקה בנחרצות ובנחישות מול התנועות הרפורמיות ודומותיה. בתקופה האחרונה אני חש היחלשות במחנה שלנו סביב המאבק, ואף הסכמה שבשתיקה לאותו פלורליזם שיש אנשים מקרב הציונות הדתית שתומכים בו".

הוא סיפר, "התייעצתי עם רבני הציונות הדתית, רבני תקומה והרב הראשי לירושלים וכולם הורו לנו להתנגד בנחרצות לתמיכה. למרות שהייתי מרותק למיטתי בעקבות מחלה, כנציג הציבור הציוני דתי בירושלים נאמנים עלי מצוות רבותינו ולמרות הכל הגעתי לישיבת מועצת העיר. הצבעתי כהוראתם הברורה של הרבנים שלנו, גם כנגד התמיכה וגם כנגד הקריטריונים לתמיכה בהם בשנה הבאה. צר לי שהפסדנו בקול אחד. אמשיך להיאבק למען עקרונות התורה וללא חשש".

סגנית ראש העיר, חגית משה אומרת בתגובה, "לא נעלמתי. באותה שעה זכיתי לארס את הבן שלי עם 150 אורחים שבאו מכל העיר. אני הובלתי את העניין והחרדים הלכו להתייעץ עם הרב שטרן. אותם אלה שמכפישים אותי ואומרים שברחתי הם אלה שאישרו את הקריטריונים אז שיבדקו את עצמם".

מטעמו של הרב הראשי לירושלים, הרב אריה שטרן נמסר בתגובה, "לגבי הישיבה החילונית הרב לא רואה איך ניתן מצד ההלכה להעביר להם כסף מהסיבה שהם עושים חתונות אזרחיות ופועלים בניגוד ההלכה".

"לגבי 'אלול' ניתן להעביר להם כסף בתנאי שיסירו קשר ושיתוף פעולה וכל מה שקשור לרפורמים ואת זה הם לא עשו. היה אמור להגיע מכתב רשמי שגם לא ישתפו פעולה בעתיד ויסירו בדף האינטרנט. ושני הדברים האלה לא קרו", תגובת הרב שטרן.