ברכת הצלחה. הרב קרים
ברכת הצלחה. הרב קריםצילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

פורום רבנים צבאיים במילואים פרסם היום (חמישי) ברכה לרב הצבאי הראשי הנכנס, הרב אייל קרים, לקראת טקס המינוי שיערך היום במחנה מטכ"ל בקריה בתל אביב.

"אנו מברכים את ראש חיל הרבנות הצבאית והרב הראשי הצבאי הנכנס הרב אייל קרים ומאחלים לו ברכת הצלחה", נאמר בהודעת הברכה. ״אנו תקוה שהרב הצבאי הנכנס יוביל את הרבנות הצבאית להישגים חדשים, בעוז ובענוה, על פי רוחו של דוד המלך, עדינו העצני".

בפורום מוסיפים, "אנו מברכים את הרמטכ"ל רא"ל גבי אייזנקוט על בחירה נכונה וראויה, וקוראים לו לשדרג את סמכויות הרב הצבאי הנכנס ולהשיב את האמון שנגדע בתקופה האחרונה. הרב הצבאי הראשי והרבנות הצבאית היא הסמכות הבלעדית בצה"ל לכל צרכי הדתיים, המסורתיים, ואלו שאינם דתיים, חיילים וחיילות כאחד".

מנגד מפנים הרבנים קריאה מקבילה גם למנהיגי הציבור הדתי, "כניסתו לתפקיד של הרב אייל קרים מהוה הזדמנות לכל ראשי הישיבות הגבוהות, ישיבות ההסדר והמכינות להתאגד סביב הרב הראשי לצה"ל ולראות בו הגורם היחיד האמון על הטיפול בנושאי הדת בצבא ובכך לתרום לחיזוק והעצמת הרבנות הצבאית וענייני היהדות בצבא, ולהימנע מעקיפת הרבנות הצבאית ובכך החלשתה".

"כולנו תפילה שה' ישלח ברכת הצלחה לרב אייל קרים, שליח ראוי ומתאים לפני המחנה, תלמיד חכם ואיש מידות ומאור פנים, למען הצלחתו של צה"ל, ולמען מדינת ישראל. תפקידו של צה"ל היה ונשאר ניצחון במלחמה והגנה על מדינת ישראל, מדינה יהודית. הרבנות הצבאית תמשיך לפעול למען מטרה זו בנאמנות תוך שמירה על צבא יהודי וממלכתי", חותמים הרבנים.