אולפנת "שירת הים" התגייסה לטובת היישוב

את השבת השחורה שפקדה את נווה צוף, התושבים לא ישכחו במהרה. שרפה שפרצה במהלך השבת כילתה כעשרים בתים ומספר זהה של בתים ניזוקו קשות.

לאחר שלוחמי האש נלחמו בשריפת הענק, ניהלו בנות אולפנת בני עקיבא "שירת הים" שביישוב מערך משלהן. הבנות יצאו לגיוס תרומות המוני ברחובות ירושלים, ניקו את הפיח הרב שנוצר ונתנו מענה לכל דרישה שעלתה מהשטח.

"היישוב מרגיש מאוד מחובר לאולפנה והרגשנו צורך לתת ולסייע ככל הניתן. כל הכוחות התמקמו פה כדי לתת מענה לכל הצרכים", מספר מנכ"ל האולפנה שוקי סט ואכן, מבנה האולפנה הוסב למפקדה בה שהו כלל הכוחות שפעלו בזירה.

באולפנה הבינו שיש להן תפקיד חשוב בימים שכאלו. "הבנו שיש לה תפקיד חשוב ואנחנו לא יכולים להחזיר את הבנות לאולפנה", סיפרה אביגיל גולדשטיין, ראשת האולפנה. "הבנות פשוט יצאו מבתיהן והלכו להתרים בירושלים לטובת אנשי נווה צוף. בנות הלכו לנקות בתים מפיח ועשן. עלו לאולם שמחות ועבדו במיון של תרומות ציוד".

האולפנה, כך נראה, מהווה חלק בלתי נפרד מהיישוב וכעת כלקח מניהול האירוע פועלת האולפנה לגיוס מסיבי של תרומות לטובת הקמת קומה נוספת של מערך אבטחה שמספק כבר הצבא. ראשי האולפנה שמו להם למטרה להוסיף מערכת היקפית של מצלמות אבטחה שעלותה כמאה חמישים אלף ש"ח וחדר ניטור ובקרה שעלותו כמאה עשרים אלף ש"ח.

לתמיכה לחצו כאן