אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: יעקב נעמי, פלאש 90

בך ה' חסיתי | עמיר בניון | פרויקט 'צמאה 3'

עמיר בניון הוא כמו חרדל, או שלא מסוגלים להריח אותו מקילומטרים, או שלא מסוגלים להכניס לפה מאכל שאינו מעוטר ב'זיגזג' מלמעלה ומעניק הצדקה קולינרית לאובייקט שנעוץ במזלג.

אני מהמאוהבים בעמיר.

לא משנה אם הוא ישיר על פינוקיו ושלגייה בעמוד הפייסבוק שלו, יזמר על אהבתו למוזיקה בהצעות נישואין או יתוועד עם חבדניקי"ם בניגוני 'צמאה' – אעקוב באדיקות אחרי כל סלסול, אתרענן מהפרשנות המזרחית החמה לחסידות הרוסית הקרה וארווה נחת מהעיבוד הקלאסי שמלווה בהרמוניה מערבית מענגת את המנעד המזרחי.

אחרי ישי ריבו, שולי רנד ואברהם פריד שכבר הוציאו את חדשיריהם לפרויקט 'צמאה 3' – אפשר להכתיר את המועדף מוזיקלית שלי – 'בך ה' חסיתי'.

שיר אביב | דודי סתר | אינסטרומנטלי

הטובים למעליות!

כבר הוצאנו מתוכנו זמרי גלגל"צ, אמני פסטיבלים בחו"ל וכמובן – חומר פנימי: פיוטים, ניגונים חסידיים ושירי רכבות רבי גוונים. אבל יש משהו אחד ששכחנו – מוזיקת המעליות.

לא עוד. הגיטריסט האגדי דודי סתר, שפאותיו מתנופפות מעל לכל בימת עצמאות חגיגית, מככבות מאחורי חופות ומבצבצות לצד גדולי אמני המגזר הדתי והחרדי – מוציא את 'שיר אביב' היפהפה ומעניק מכוח המגזר אל מעליות העולם כולו.

אימא | סער שפרלינג | גרסת כיסוי

בעיבוד מושלם ובשיר שיודע לסחוט את מרב הדמעות מאימהות ישראל – מגיח לעולם ילד הפלא סער שפרלינג, שכבר ידע הפקה או שתיים בשבתות חזנות שונות. איך אני יודע? ובכן, גם אני מלוטשי העיניים בנשיונל גיאוגרפיק של המגזר –'שבת בשבתו' ושבתות החזנות בחו"ל, ושם פני העלם מככבים.

את השיר מקדיש סער לאימו נורית בשלוש שפות – עברית, צרפתית וערבית, והוא שר את זה ממש כאילו היו לו שלוש השפות, איך לא, כשפת האם.