אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

חברות הענק פייסבוק, מיקרוסופט, טוויטר ויוטיוב פירסמו הודעה משותפת בה הודיעו כי ישתפו פעולה בניסיון למנוע תכנים מעודדי טרור ברשתות החברתיות.

בהודעה המשותפת שפירסמו, הודיעו ארבע ענקיות הטכנולוגיה כי ישתפו פעולה ויקימו מסד נתונים משותף ועדכני עם פרטיהם של חשבונות ומשתמשים שפירסמו תכנים המעודדים פעילות קיצונית או קוראים לביצוע מעשי טרור.

שיתוף הפעולה בין ענקיות הטכנולוגיה מגיע בניסיון למנוע את המשך ההסתה לטרור ברשתות חברתיות, שהתגבר בצורה משמעותית בשנים האחרונות. בין היתר יעקבו אנשי חברות הטכנולוגיה הגדולות אחר חשבונות מזוייפים ברשתות החברתיות המשמשים לעידוד טרור, ויעקבו אחר משתמשים הפועלים ברשתות על מנת להפיץ תעמולה תומכת טרור.

"החברות שלנו יתחילו לשתף את תמונותיהם וסרטוני הוידאו של פיגועי הטרור או הטרוריסטים המסוכנים והקיצוניים ביותר שהסרנו מהשרותים שלנו לאורך השנים, מדובר בתוכן שמפר את כל סעיפי התקנונים בשרותים שאנו מעניקים. גם חברות המשתפות פעולה איתנו יוכלו לשתף תמונות תמונות או סרטוני וידאו של טרוריסטים למאגר המשותף, ובכך יוכלו לסייע לחברות אחרות לזהות חשבונות של אותם טרוריסטים ברשתות חברתיות אחרות ולהסיר כל תוכן לא ראוי", נאמר בהודעה המשותפת שפירסמו החברות ביום שני בלילה.

עם זאת, החברות הדגישו כי לא יסירו באופן אוטומטי כל תוכן לא ראוי, אלא יבדקו באופן פרטני כל חשבון או אדם החשוד כי עודד מעשי טרור. "כל אחת מהחברות תמשיך לקיים את מדיניות השקיפות שלה, ולשתף פעולה עם הממשלות השונות. כחלק משיתוף הפעולה הזה אנו נתמקד בשאלה כיצד לשתף חברות נוספות במאגר המידע והפעילות המונעת הזו", נמסר בהודעה המשותפת.

נזכיר כי חודש ינואר האחרון דנו בכירים בבית הלבן עם עם נציגי חברות הענק ובהן אפל, מייקרוסופט, פייסבוק, טווויטר ועוד, כיצד ניתן למנוע הפצת תעמולה מעודדת טרור ברשתות החברתיות.