בני בגין
בני בגיןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, החליט להשעות את ח"כ בני בגין באופן זמני מדיוני ועדת חוקה, חוק ומשפט בשל העובדה שהצביע נגד חוק ההסדרה אתמול (שני) במליאת הכנסת, בניגוד לעמדת הקואליציה שתמכה בחוק.

"נוכח העובדה שהצבעת פעמיים במליאה, בעניין הצעת חוק ההסדרה בניגוד לעמדת הקואליציה, הריני לעדכנך כי החלטתי להשעותך מועדת חוקה חוק ומשפט למשך שלושה שבועות", נאמר בהודעה שכתב ביטן לבגין.

״למרות הכבוד שכולנו חשים כלפי חבר הכנסת בגין", ציין ביטן, "הדין בקואליציה שווה לכולם. מי שמפר משמעת קואליציונית יוטלו עליו סנקציות".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) מסר בתגובה: "אני מציע לחברי המוערך ח"כ בני בגין לא להתרגש. ככל הנראה גם את אביו הליכוד הקיצוני של היום היה משעה בגלל עמדות ממלכתיות ורפויות המכבדות את שלטון החוק".

חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) צייצה בטוויטר כי "כבר הרבה זמן שבקואליציה מחפשים כל דרך להוציא את בני בגין מוועדת חוקה. מאד מפריע להם שם מישהו שממש מתעקש על חוק, חוקה ומשפט".

חברת מפלגתה קסניה סבטלובה אמרה כי ״‏הליכוד של היום הוא בהחלט לא הליכוד של בגין. לא של האב, גם לא של הבן. חבל שבנאו-ליכוד אין מקום ליושרה, הגינות ושכל ישר״