הרב אבי גיסר
הרב אבי גיסרצילום: מרים צחי

רבה היישוב עפרה בבנימין, הרב אבי גיסר, קורא להנהגת עמונה להסכים לבקשת המדינה לדחות את הפינוי בחודש.

"הממשלה עומדת לפנות לבג"ץ ולבקש שלושים יום או אפילו ארבעים וחמישה יום דחייה. אני חושב שהשיקול הפרקטי ואם יש איזה בדל של סיכוי עוד לשנות את המצב - חשובים מאוד, שלושים יום אלה יכולים לתת עוד סיכוי לשינוי בכל מיני מעגלים", הסביר הרב בשיחה עם ערוץ 7.

הרב גיסר מסויג מקריאות הניצחון על חוק ההסדרה, "ההסדר כשלעצמו ואולי גם החוק כשלעצמו ועוד דברים שמתלווים אליו הם בעלי משמעות היסטורית עצומה רבה וחשובה. אפשר לומר שכמעט לראשונה בחמישים שנות המדינה, המדינה נוגעת באותו נושא חשוב כל כך כמו מעמד הקרקעות ומעמד העם היהודי ביהודה ושומרון.

"אכן מה שאנחנו עכשיו שומעים נגד החוק מפי כל אויבי ההתיישבות והמשפטנים המייצגים את מדינות העולם, כל אותם הדברים רק מעידים שמשהו גדול אכן קורה. אני רק לא חושב שלצורך כך היה נחוץ לוותר לא בעמונה ולא בעפרה ולא בנתיב האבות בהערכות מוקדמות ובהערכות יותר מתוכננת ניתן היה להציל גם את זה ולכן הכאב והקרע הנפשי הוא גדול", הסביר.

הרב גיסר מאמין בכנותם של שרי הבית היהודי שניסו לעשות הכל כדי להציל את עמונה. "לגבי השאלה הפוליטית האם אפשר היה עכשיו להשיג את הרוב הנחוץ לסעיף 7, והאם היה לו בכלל סיכוי לעבור בג"ץ, ואם הוא היה עומד בבג"ץ וגם החוק הקיים יעמוד בבג"ץ, זה יבחן שם, ומי יודע מה יקרה. על זה אני לא יכול להגיד תשובה מוסמכת.

"אני באמת נותן אמון בשר בנט והשרה איילת שקד ולדעתם הם מיצו כל סיכוי, ובעניין הזה הם נאלצו לוותר. אבל במבט הרחב ובמבט העתידי ברור לי שהמאבק על עמונה הביא להישגים רבים ואני מקווה שעוד ישיג. אני לא מתייאש גם כש'חרב חדה מונחת' אבל צריך לשקול את המעשים בשכל".