בני בגין
בני בגיןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ בני בגין (הליכוד) הגיב אחר הצהריים (שלישי) להחלטת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן להשעותו למשך שלושה שבועות מדיוני ועדת החוקה של הכנסת בה הוא חבר בעקבות הצבעתו נגד חוק ההסדרה.

בראיון לגלי צה"ל הסביר בגין כי הוא איננו כופר בנחיצותה של המשמעת הקואליציונית, "המנגנון של משמעת קואליציונית הוא מנגנון חשוב שנחוץ לעבודת הממשלה והקואליציה. יו"ר הקואליציה עשה את חובתו כפי הבנתו ואני מקבל בהבנה את העונש".

בגין הבהיר עם זאת כי לא מדובר בעונש קל עבורו, "הצעד איננו קל, אני אוהב את העבודה בכל הועדות ובודאי בועדת החוקה. אני משקיע שעות רבות בועדה, אני בא לדיונים בשמחה ולפעמים אפילו בחדווה. לפני חצי שנה בערך ראש הממשלה הציע לי להצטרף לממשלה ולקבינט ואמרתי לו שאני מעדיף לעבוד בכנסת".

בהמשך הסביר בגין מדוע חש חובה להצביע נגד החוק, "לפנינו הצעת חוק רעה מאוד למדינת ישראל. בפעם הראשונה זה חמישים שנה מציעים לכנסת לחוקק חוק מקרקעין שמשפיע לרעה על זכויות התושבים הערבים בשומרון וביהודה. הם אינם בוחרים לכנסת ואנחנו צריכים להיות זהירים מאוד בהפעלת הסמכות השלטונית כלפיהם".

לדבריו, במקרה הנוכחי המשמעת הקואליציונית גרמה לתוצאה לא טובה, "השאלה היא מה גובר, המסגרת, המשמעת, שהיא לא בלתי חשובה, או המהות. לצערי, בחסות המנגנון הזה של משמעת קואליציונית התגלגלנו לפינה בעייתית מאוד. לצערי אחרים בחרו אחרת ממני. אני חושב שנהגתי כהלכה כנציג ציבור".