נתניהו בשיחה עם התלמידים
נתניהו בשיחה עם התלמידיםצילום: קובי גדעון / לע"מ‎‏

ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש היום (שלישי) בשדה בוקר כ-120 תלמידי מכינות צבאיות מהנגב: מכינת "עמי-חי" מכרמים ומכינת הנגב משדה בוקר.

נתניהו ירד עם התלמידים לתצפית הצופה לעין עבדת וניהל שיחה פתוחה עם התלמידים במגוון תחומים שנוגעים לחברה ולמדינה.

התלמידים שאלו את נתניהו שאלות שונות, בין היתר על הדמוקרטיה והדמוגרפיה בישראל, פיתוח הנגב ואוכלוסיית הבדואים, התקשורת בישראל, דת ומדינה, התנ"ך ועידוד ופיתוח המכינות הקדם צבאיות. נתניהו שוחח עמם על פעילותם במסגרת המכינה, על התרומה לחברה ועל הכנתם לשירות הצבאי.

נתניהו אמר במהלך השיחה, "אלמלא בניית הגדר עם גבול מצרים ישראל הייתה מוצפת מסתננים בלתי חוקיים ומאבדת את צביונה היהודי.

"הגבלת קצבאות הילדים ב- 2003 מנעה התרסקות כלכלית של המדינה וכיום אוכלוסיות החרדים והערבים משתלבות יותר ויותר בשוק העבודה", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה התייחס גם להשתלטות הבדואים על קרקעות בנגב כי זו בעיה רצינית וציין שביום חמישי האחרון קיים דיון בנושא בניסיון לפתור את הבעיה. נתניהו הוסיף כי יש לפתור זאת באמצעות מתן תמריצים להקמת שכונות מתקדמות ופיתוח תשתית חינוכית הולמת.

בנושא התנ"ך ציין רה"מ כי הסיפור התנ"כי המועדף עליו הוא סיפור יוסף ואחיו מכיוון שהוא מאוד מרגש וכי ניתן להבחין במורכבות הדמויות, כל דמות כל כך כבירה אבל אף פעם לא מושלמת. רה"מ אמר כי "התנ"ך הוא מקור ההשראה הגדול שלי".

נתניהו שמע מראש מכינת הנגב מולי רובין כי מדי שנה יש מאות נערים ונערות המנסים להתקבל למכינה ומכיוון שקיימת בעיה של מכסות הוא נאלץ לא לקבלם. ראש הממשלה השיב לו, "נדבר על כך ונראה איך אנחנו יכולים לעזור לכם".