רומן זדורוב
רומן זדורובצילום: צילום: Gili YohananPOOL | flash90

היום, עשור בדיוק לרצח תאיר ראדה, תוגש לבית הדין הגבוה לצדק עתירה מנהלית הקוראת לפתוח את תיק רומן זדורוב לאור ראיות חדשות שהתגלו לכאורה.

בעתירה שהגישו ד"ר חיים סדובסקי, סנ"צ בדימ' אלכס פלג, ניר יסוד ורועי וייס, באמצעות בא כוחם עו"ד הדין ניר יסלוביץ, נחשפים מחדלים חמורים לכאורה של הפרקליטות ושל חוקרי המשטרה שעסקו בתיק.

בעתירה מתוארים מחדלים איומים שנעשו לכאורה בתיק זדורוב החל מבידוי ראיות ועד להשמדת ראיות שבוצעו על ידי בכירי הפרקליטות וחוקרי המשטרה.

"העתירה אינה עוסקת כלל בשאלת החפות של זדורוב אלא בשאלה מהותית הרבה יותר שהיא כמובן האם משטרת ישראל והפרקליטות מעוותים ומשנים ראיות כדי להשיג הרשעות. אחד העותרים סנ"צ בדימוס אלכס פלג עסק מרבית חייו הבוגרים בתחום הראיות הפורנזיות וכשהוא מעלה נורות אדומות שומה עלינו כחברה להתייחס ברצינות לדבריו", מסר עו"ד יסלוביץ המייצג את העותרים.

למרות שתיק זדורוב נידון בשלוש ערכאות שונות, מוגשת עתירה זו מתוקף סעיף 262 לחוק העונשין קובע, כי מי שידע כי פלוני זומם לעשות מעשה פשע ולא נקט כל האמצעים הסבירים למנוע את עשייתו או את השלמתו, דינו - מאסר שנתיים, למעשה זוהי חובתם של העותרים, למלא את ציוויי החוק.

לטענת העותרים, קיים בידם מידע המופיע בעתירה זו, על מעשי פשע שזממו וביצעו לכאורה ארבעת אנשי חוק, ולפיכך העותרים נוהגים כמתחייב מסעיף 262 לחוק העונשין בעניין השלמת הפשעים ונוקטים באמצעי הסביר ביותר כשהם פונים כמוצא אחרון לקבלת סעד מבית הדין הגבוה לצדק, המתמודד עם עוולות שאין אף גוף אחר בישראל שמוסמך ויכול להתמודד איתן. לא כל שכן, כשמדובר בעניין הנוגע לקידומו של שלטון החוק, לאכיפתם של עקרונות חוקתיים, ובצורך הקריטי לתקן פגם מהותי בפעולת המנהל הציבורי.