הגזענים תוקפים. עמונה
הגזענים תוקפים. עמונהצילום: הדס פרוש. פלאש 90

ח"כ לשעבר אליקים העצני מזהיר בראיון לערוץ 7 מפני הנזק המדיני שעלול ליצור פינוי עמונה.

"ראינו בעבר הרס של גבעת האולפנה ובתי דריינוף אבל היתה התאוששות. כאן לעומת זאת מוחקים יישוב שלם, ולזה יכול להיות אימפקט שלילי במיוחד נוכח הממשל החדש בארה"ב. אנחנו פותחים את היחסים עם הממשל החדש במחיקת ישוב יהודי בבנימין".

לדבריו, ראש הממשלה יהיה חייב לנקוט בצעדים דרמטיים כדי להוכיח את נאמנותו להתיישבות. זאת "כדי לנטרל את הרושם השלילי ממחיקת ישוב שלם הממשלה הנוכחית שטוענת שהיא עושה את זה בחוסר ברירה ושאין לה כוונה זדונית כמו שהיו לשרון ואולמרט - ואני רוצה להאמין שזה אכן כך".

העצני קורא לממשלה לפעול כדי להבהיר את המצב. "נוכח מחיקת ישוב שלם, דרושים צעדים שיוכיחו לעולם כולו למדינת ישראל ולנשיא הנבחר טראמפ שפינוי עמונה הוא יוצא מן הכלל. בנוסף לחוק ההסדרה יש לאמץ באופן מיידי את דו"ח השופט אדמונד לוי שהוגש לנתניהו ונזרק לפח".

הוא הוסיף כי "בנוסף יצטרכו ליישב מחדש את ארבעת היישובים שנעקרו בזדון - חומש, שאנור, גנים וכדים, שיחתמו לאלתר על כל תוכניות הבינוי - ויתחילו לבנות".

"יש לבטל מיד את גזירות בוש שהיו קשורות למפת הדרכים, מה שהכניס אותנו לגטאות ולהחליף את היועצים המשפטיים של המנהל האזרחי שהופכים כל החלטה של הממשלה לעפר ואפר. אם ממשלת ישראל תנקוט בצעדים האלה אז לפחות הסבל של אנשי עמונה, שבעזרת ה' עוד יקימו יישוב חדש, לא היה לשווא", מסכם אליקים העצני.