המצפה לזכר מורנו בדרך האבות
המצפה לזכר מורנו בדרך האבותצילום: חזקי ברוך

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד שלח מכתב למנכ''ל ארגון "שלום עכשיו", בעקבות דרישת הארגון מבג"ץ להרוס מיד אנדרטה ותצפית שהוקמה לזכר חללי צה''ל בשכונת נתיב האבות בגוש עציון.

מדובר באתר הנצחה לזכר חללי צה''ל עמנואל מורנו ועזרא אשר ז''ל שהוקמו בשכונת נתיב האבות ביישוב אלעזר. המנהל האזרחי ביקש להרוס את האתר בקרוב ולא להמתין עד לפינוי כלל שכונת נתיב האבות בעוד כשנתיים ושלושה חודשים, בהתאם לפסיקת בג"ץ. משפחות החללים הן שפנו לבג"ץ בדרישה לדחות את ההרס ולהמתין עד להקמת אתר הנצחה חלופי במקום אחר.

לפיד כתב למנכ''ל ''שלום עכשיו'' אבי בוסקילה, "אני פונה אליך כדי שתמנע את הריסת הסככה לזכרו של עמנואל מורנו ז"ל אשר בגוש עציון. היות וארגון 'שלום עכשיו' הוא זה שעתר כדי להרוס אותו, יש לכם את האפשרות למנוע את ההריסה.

''מכל המבנים בעולם, מכל המקומות בעולם, איני מצליח להבין מה כל כך דחוף לכם להרוס דווקא סככה צנועה שבאה לציין את זכרו של גיבור ישראל. מה בוער לכם שינופץ גל-עד המנציח את חייו ומותו של אדם שהקריב את חייו למען המדינה וגם למענכם ולמען הילדים שלכם?".

לפיד הוסיף כי יש מקרים בה צריך לגלות חמלה ואנושיות, "מדוע דווקא האנשים שאינם מפסיקים לדבר על 'זכויות אדם' עוצמים את עיניהם ואוטמים את ליבם למול בקשה אנושית ורגש אנושי. הרי ידוע לכם היטב שהמשפחה הבטיחה להקים את הסככה הזו במקום אחר בתוך פרק זמן סביר.

"אתם יודעים שהם יעמדו בהבטחה הזו. מדוע אינכם מוכנים לעשות למענם שבריר של המאמץ שאתם עושים למען הפלשתינים בכל יום?", תהה יו"ר מפלגת יש עתיד.

לסיום קרא לפיד לארגון שלום עכשיו לעשות הכל כדי לעצור את הריסת האנדרטה: "ההסתתרות שלכם מאחורי טיעונים טכניים היא לא רק ביזוי כבוד המת, אלא גם מבזה את האינטליגנציה של השומעים. מכל בחינה שהיא – חוקית, מוסרית או מעשית – ניתן לדחות את ההריסה הזו. אני קורא לכם להראות לכולנו שאכפת לכם גם מישראל ומהישראלים ולעשות הכל כדי לעצור את התהליך".

אילן מורנו: "אנחנו לא הולכים לשום מקום, לא זזים מכאן"