אברהם ליפשיץ
אברהם ליפשיץששון תירם

ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החמ"ד, יצא באגרת למורים ותלמידי החינוך הממלכתי-דתי, בה הוא מדגיש את האיסור על התלמידים להשתתף במאבק נגד פינוי עמונה.

בראיון לערוץ 7 מדגיש ליפשיץ, שחובה לגלות אמפטיה כלפי תושבי עמונה, אך במקביל קיימת חובה גם לשמור על החוק. "הלכה למעשה, תלמידים לא יכולים להיות שם אם וכאשר יהיה פינוי. ערך שמירת החוק, הוא חלק מתפיסת העולם התורנית שלנו".

לדבריו, השיח על סוגיית עמונה חשוב מאין כמוהו, "אלה נושאים בוערים וקשים - אך מתוכם צומחות שיחות חשובות. לעתים, יש התנגשות עם הערכים ועולות שאלות, אבל אנחנו מתורגלים לשילובים של יהדות ודמוקרטיה. אנחנו אוהבים את החיבורים האלה. צריך לדעת, שגם בחינוך הממלכתי דתי יש רבים שלא קרובים לנושא הזה. לא כולם שם. לכן חשוב לשים את הדברים על השולחן, גם אם הם קשים".

ליפשיץ מדגיש כי אין ספק שאנשי עמונה מוסרים את נפשם למען ארץ ישראל. "חייבים לאמץ אותם אל ליבנו ולגלות אמפטיה. אפשר לכתוב להם מכתב ולהתעניין בהם. הבאנו את נוער עפרה, שהבין שהוא לא רוצה לרוץ על הגבעות, אלא לשתף את החברה הישראלית בשיח. הם יצאו לכל מיני מקומות כדי לקיים הידברות על הנושא הזה. עמונה, כמו עפרה, אלון מורה ותל אביב הם חלק ממדינת ישראל".