בימים ההם בזמן הזה
בימים ההם בזמן הזהעטיפת האלבום

לקראת חג החנוכה, ימים בהם מתעצמת המשפחה היהודית, ההרכב המשפחתי שבט אחים משיק אלבום רביעי וחדש – בימים ההם בזמן הזה, המוקדש כולו לניגוני חנוכה, הלל וראש חודש בביצועים אינסטרומנטליים בהשפעה כליזמרית וקלאסית.

שבט אחים הוא מיזם משפחתי שהתחיל לפני שלוש-עשרה שנה כאשר שלושת האחים, הרב דניאל כהן, רחל ודבורה הקליטו אלבום משותף כמתנה להוריהם לכבוד חמישים שנות נישואיהם. מאז העניין התגלגל והתפתח, והם חברו לעוד נגנים מהשורה הראשונה. במשך השנים הוציא ההרכב שלושה אלבומים אשר קטפו ביקורת חמה מרבנים, מבקרי מוזיקה וכמובן ממאזינים. עם הזמן, חלק מהגדיים נעשו תיישים ומן הדור הבא כבר החלו להצטרף להרכב.

מעבר ליכולות המוסיקליות של חברי ההרכב, השאיפה שלהם היא ליצור מוסיקה יהודית מסורתית, החוזרת לצלילים הנמשכים עוד מימי דוד המלך ושירת הלוויים, ומזמינה את השכינה לשכון בינינו. האלבום החדש בימים ההם בזמן הזה, המוקדש לניגוני חנוכה, הלל וראש חודש, מצליח לייצר אווירה של רוגע, טוהר, שמחה, חום ומשפחתיות. בבסיס ההרכב נמצאים קלרינט, חליל, נבל, כינור ופסנתר, כשהקלרינט של הנגן חיליק פרנק המתארח באלבום, דומיננטי ומוביל במחצית מהניגונים.

"יש לי קשר מיוחד לחנוכה" - מספרת דבורה. "זה קשור למסירות הנפש של בעלי ברוסיה הקומוניסטית, מאחורי מסך הברזל, כשעוד היה מסוכן לשמור מצוות. בשבת חנוכה הקפואה, היה בעלי הולך מרחק של לפחות 25 ק"מ בשלג, כל זאת כדי להדליק נרות חנוכה בבית וגם להגיע לסעודת שבת ולתפילת שבת למחרת בבוקר. אני מאמינה שבזכות מסירות הנפש שלו, זכינו להביא לעולם מוזיקה של חנוכה".

הפצה: דברי שיר.