אמנון שומרון
אמנון שומרוןצילום: איריס לויט

כוחה של התקשורת הוא בסינון האינפורמציה, בקביעה מה ראוי לפרסום ומה לא. אני מעריך שרוב המידע שמגיע לציבור אמין. אבל השאלה היא איזה מידע אינו מגיע.

רביב דרוקר הוא עיתונאי ותיק. הוא גם יודע לספר סיפור והוא ייסד עמותה בעלת זיקה לארגוני השמאל הקיצוני. דרוקר, לדוגמה, לא היה מספר את סיפורו של עזרא נאווי, מנהיג ארגון השמאל הרדיקלי 'תעאיוש' ופדופיל, עבריין מין, בעל הרשעות בתחום אחזקת נשק, סמים ואלימות. נאווי נחשף במצלמות ארגון 'עד כאן' כמי שמסגיר לרש"פ ערבים שמוכרים קרקעות ליהודים כשהוא מגחך על עינויי המוות הצפויים להם. דרוקר כעס על החשיפה הזאת בתכנית 'עובדה', וטען שמדובר בסיפור שאינו ראוי לשידור. אז אולי כדי לאזן, פרסם דרוקר כתבת תחקיר מפרגנת על 'שוברים שתיקה'.

מה כן ראוי בעיני דרוקר? הקלטת סתר של תא"ל עופר וינטר בחשד שירה למוות בילד ערבי. כאן יש גרסאות סותרות: עו"ד סבוראי, בא כוחו של הקצין הבכיר, טוען שהחייל הודה בפני וינטר כי ניסה להקליטו ולהפלילו על פי שליחותו של דרוקר, שקיווה לטרפד את מינויו למח"ט גבעתי. דרוקר טוען שהחייל בא אליו מיוזמתו והוא ביקש שייפגש עם וינטר כדי להביא אישושים לטענותיו.

נשמע לרגע כעיתונות לגיטימית, עד שאתה שומע השבוע את דרוקר מבטיח לפרסם משהו חדש על וינטר. כשדרוקר וחבריו מזנבים בוינטר לאורך שנים, אתה תוהה אם מדובר בעיתונות מקצועית שזיהתה בעיניה החדות קצין בעייתי, או בסלידה פוליטית-תרבותית מקצין קרבי מבטיח שזיהויו האידיאולוגי ניכר לעין. בדיוק כמו שנעשה בזמנו למח"ט גבעתי אחר, תא"ל אפי איתם.

לפני כשנתיים, לקראת הבחירות, האשים דרוקר את נפתלי בנט באחריות לירי על בית ספר בלבנון שגרם למות 102 אזרחים. "איש צבא בכיר", הסביר דרוקר, "שמתמצא היטב בתחקיר אמר לי: ברשת הקשר נשמע הקצין הצעיר בנט היסטרי והלחץ שלו תרם לא מעט לתקלה הנוראית". דרוקר התנצל לאחר שבועות. "אני מצטער. לא חשבתי עד הסוף, נפלתי, עשיתי טעות".

אמנון שומרון

מנכ"ל זליגר שומרון תקשורת