אוהדי בית"ר (ארכיון). משיבים אש לבעלים
אוהדי בית"ר (ארכיון). משיבים אש לבעליםצילום: פלאש 90

המלחמה בין אלי טביב בעלי קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים, לבין אוהדי הקבוצה, עולה מדרגה.

אחרי שבסוף השבוע החולף הודיע טביב כי נמאס לו מהתנהגות אוהדי הקבוצה שעולה לו אלפי שקלים בכל פעם בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, וכצעד דרסטי וראשוני החליט לתבוע שניים מאוהדי הקבוצה שנתפסו מדליקים אבוקה בתביעה אזרחית, כעת משיבים אוהדי בית"ר ירושלים אש חזרה ותוקפים את הבעלים הירושלמי במה שעשוי להביא לעזיבה של הבעלים את הקבוצה.

"שבוע טוב, בימים האחרונים נשמע בעלי הקבוצה מר אלי טביב מתבטא פעמים רבות בין אם באמצעותו ובין אם באמצעות גורמים מטעמו בגנות הקהל של בית"ר ומפנה חיצים רבים אל עבר קהל האוהדים של בית"ר ירושלים. עיכלנו, הפנמנו, שקלנו והגיעה העת להשיב", פתחו חברי ארגון האוהדים הירושלמים את תגובתם, בפוסט בחשבון הפייסבוק שלהם.

"ראשית ובטרם נתייחס לעניין השירים בעלי תוכן גזעני, נבהיר כי אנו כקהל מתנגדים לכל פעולה שתגרום נזק לקבוצה. בנוסף נציין כי בשנים האחרונות הקהל דגל בדרך של אהבת בית"ר ירושלים ולא שנאת האחר ועובדתית רואים ירידה חדה וברורה בשירים הגזעניים ביציעים מבעבר. השנה לדוגמא, מפתיחת הליגה ואף במשחקים ששוחקו נגד קבוצות מחו"ל נמנע הקהל מלשיר שירים אלו ואף מנע מאחרים לשיר שירים אלו".

עם זאת, אומרים בארגון האוהדים, לטביב נוח להאשים אותם. "יחד עם האמור ובאותה נשימה נבהיר כי אל לו לטביב להסית את הרוח והאש אל עבר הקהל ולסמנו כבעיה המרכזית של הקבוצה. הבעיה העיקרית והמרכזית של בית"ר ירושלים בארבע העונות האחרונות היא אלי טביב בכבודו ובעצמו.
במשך ארבע שנים מאז לקח אלי טביב את הבעלות על הקבוצה היה הקהל מאחורי הקבוצה באש ובמים בכל מגרש בארץ ובחול, תמך ודלק אחרי הקבוצה באדיקות. גם לאחר כישלונות אשר היו כאלו לא מעט, פקד הקהל את האצטדיון באלפים רבים מידי שבוע והכניס לא מעט כסף לקופת הקבוצה הן באמצעים ישירים והן באמצעים עקיפים".

"מר טביב מצידו מאז לקח את הבעלות על הקבוצה, ונזכיר שקיבל אותה בחינם באמצעות הקהל, לא מתייחס לקבוצה באופן הראוי בלשון המעטה".

האוהדים מתייחסים לכך שמחלקת הנוער של המועדון קרסה כשהאשמה הבלעדית היא על טביב. "מאז הפך טביב לבעלים חווינו התרסקות של מחלקות הנוער כשהשיא היה בסוף עונה שעברה אז ירדה קבוצת הנוער לליגה השניה. לצד זלזול מתמשך במחלקות הנוער ניכר כי גם שאר מערכות הקבוצה ״מנוהלות״ אם אפשר לקרוא לזה כך בצורה מזלזלת. אין שדרה ניהולית הולמת מאז דרך מר טביב בבית וגן, אין השקעה ראויה בסגל השחקנים במשך ארבע עונות, אין שאיפה להישגים ותארים ונראה כי תואר הוא רק בגדר חלום. יחסי האנוש מצידו של טביב עם הנפשות הפועלות בקבוצה ומחוצה לה ובמיוחד עם שחקנים ואנשי הצוות המקצועי לאורך תקופתו הם מהגרועים שידע המועדון. מערך השיווק איננו קיים בכלל, הקשר בין הקבוצה לקהל מנותק כמעט לחלוטין".

האוהדים הירושלמים ממשיכים במתקפם: "בכל שנה בית"ר מוכרת שחקני מפתח לכל המרבה במחיר, כאשר בדרך כלל היחסים עם השחקנים או המאמנים שעוזבים מסתיימים בצורה מכוערת ומתוקשרת. מנגד אוספת ביתר שחקנים בשלבי דעיכה ומשביחה אותם באמצעות ועל חשבון העידוד והתמיכה של הקהל, מוכרת אותם וחוזר חלילה".

"האם אלי טביב הסתכל פעם על המכונה שנקראת קהל שמייצרת לו מיליונים בהשבחת שחקנים? האם את זה הוא לוקח בחשבון? כנראה שלא.
איך ייתכן שבמשך 4 שנים לא נבנה שום דבר בקבוצה? ולא רק שלא נבנה, אלא שחקנים מובילים שגדלו במועדון נמכרו. כיום אין לבית"ר ירושלים שום נכס כלכלי, שום שחקן מוביל.
אלי טביב פירק את בית"ר ולא בבית משפט.

לא רק בצד המקצועי מאשימים האוהדים את טביב בניהול לוקה, אלא גם בצד הניהולי-כלכלי. "נזכיר לכל מי ששכח כי האוהדים הם שותפים של טביב בניהול הקבוצה ואף בעלי מניותיה אולם בניגוד לחובתו החוקית מתנער מר טביב מדרישות בסיס של שקיפות כספית ואספקת דוחות כספיים כמתחייב. ואנחנו שואלים מדוע??? הדברים האלו מקבלים משנה תוקף נוכח העובדות שנחשפות מתקופתו של מר טביב בהפועל תל אביב.

"מר טביב היקר טוב היה כי לפני ששמת את האשמה על הקהל היית עורך בדק בית וחשבון נפש אצלך. כולנו רואים איך אתה לוקח דוגמא רעה מהנהלות קודמות ומפנה את כל האש אל הקהל בזמן שאתה יודע שדעת הקהל דווקא פונה נגדך. אתה גם יודע שאתה בעל רזומה של הריסת קבוצות ומנסה להוריד ממך את כל האש התקשורתית עכשיו. אתה מאשים את הקהל באובדן כספים, האם לקחת בחשבון את כל ההשבחות שהקהל יצר לך? אתה מאיים שלא תשקיע בינואר, אילו היית משקיע בקבוצה בתחילת השנה לא היינו צריכים לחכות לינואר. ביתר ירושלים זאת אימפריה, ולא נראה לנו שהיא יכולה להתנהל ברמה שכבר במחזור 7 אין לנו עניין בליגה. מהיום הראשון שלך כבעלים אתה מתנהל בצורה כזאת שכל יום אתה חושב על היום של היציאה שלך מהקבוצה מבלי להפסיד! ככה לא מתנהלים בקבוצת כדורגל ככה לא מתייחסים למועדון כדורגל מפואר כמו ביתר ירושלים. הכי קל להטיל את האשמה על הקהל זה מכסה את הכישלונות האישיים ודרך הניהול הקלוקלת, לכן אנחנו כאן כדי להבהיר וכדי להזכיר שהאשם העיקרי והבלעדי במצב אליו הגיעה ביתר הוא אחד - אלי טביב.

לסיום כותבי האוהדים, "מעולם לא אהבנו מלחמות אבל מעולם גם לא פחדנו מהם כשמדובר באהבת חיינו בית"ר ירושלים. כוחנו באחדותנו - תתכוננו לבאות!".