לציון יום אזכרתו של דוד בן גוריון, שחל השבוע, האמניות דליה מטמון ועדנה שגב, מהערבה התיכונה, יצרו מיצג לזכרו של ראש הממשלה הראשון, מפריח השממה בנגב, דוד בן גוריון, העשוי מטפטפות השקיה ממוחזרות ששימשו בעברן להשקיית גידולים חקלאיים בערבה.

דליה מטמון ועדנה שגב, אמניות העוסקות בפיסול יצירה מפסולת חקלאית ובליקוט חומרי גלם הקיימים בסביבת מגוריהם, המדבר, יצרו את דמותו של דוד בן גוריון, ממחזור טפטפות השקיה בצבעי כחול וירוק, שיצאו מכלל שימוש, כסימבול להפרחת הנגב על רקע צבעי המדבר על פי חזונו של בן גוריון. השתיים עמלו במשך חודשים על הקמת המיצג שגודלו לאורכו ורוחבו 2.3 על 2.3 מטרים והשלימו את היצירה בימים האחרונים לקראת יום אזכרתו של בן גוריון.

דליה מטמון, אמנית היצירה, תושבת עין יהב אמרה, "כאמנית וילידת עין יהב המאמינה בקיום הלכה למעשה, בחרתי ליצור את תמונתו של גדול מנהיגי ישראל, דווקא מחומרי גלם מתוצרת חקלאית ממוחזרת ומליקוט חומרי הסביבה. במטרה להדגיש את מיצוי ושימוש מחדש של האוצרות הקיימים סביבנו, כפי שבן גוריון ראה בשממה, פוטנציאל לאומי וכלכלי חשוב למינוף הארץ. הצלחתם של תושבי הערבה להמשיך להתגורר ולהתפרנס מחקלאות ותיירות בערבה הם הוכחה למימוש חזונו".

משבר ענף גידול הפלפלים, שפקד בשנים האחרונות את החקלאים בערבה, חייב אותם "לחשב מסלול מחדש" בכל הנוגע להתמודדות עם המציאות החדשה.

היצירה תוצג בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים בתחנת "יאיר" בחצבה, במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, והכניסה חופשית לקהל המבקרים.

בתערוכה החקלאית בחצבה המשתרעת על 15 דונם, אפשר יהיה לצפות מקרוב ולהכיר בחממות התצוגה בפרחים הייחודיים, הצבעוניים והעמידים שמטפחים בערבה ומצליחים בכל שווקי אירופה ושלל זנים של ירקות ופירות, לצד שכלולים ופיתוחים טכנולוגים חדשים בתחום החקלאות, המים, איכות הסביבה וחשמל סולרי.