ח'ליל אל-חיה, חבר הלשכה המדינית של חמאס, קורא לתנועת פתח' לפתוח בדיאלוג לאומי רציני כדי ליישם אחדות המושתתת על שותפות והסכמה על תכנית ואסטרטגיה להגנת עקרונות היסוד ובראשם שחרור הארץ, שיבת הפליטים והקמת מדינה פלסטינית על האדמה הלאומית תוך שימוש בכל האמצעים כולל המאבק המזוין.

בעצרת בצפון רצועת עזה במלאת 29 שנים להקמת חמאס, אמר אל-חיה כי לצד הג'יהאד חשוב ללכד את כל הכוחות והמאמצים בתחום המדיני, המשפטי והבינלאומי כדי להצר את צעדיה של ישראל, ללחוץ עליה ולכפות עליה להסתלק מהארץ. על האירוע דיווח עיתון חמאס "פלסטין".

הוא שלל נחרצות את הנורמליזציה עם ישראל, אותה כינה "ישות סרטנית שאין מנוס אלא מלפעול לעקירתה". לדבריו, חמאס תומכת תומכת בקריאת רמדאן שלח מנהיג הג'יהאד האסלאמי לבטל את הסכם אוסלו.

בסוגיית הנעדרים הישראליים ברצועת עזה, אמר אל-חיה כי בידי גדודי אל-קסאם מספיק קלפים הנחוצים כדי לשחרר את האסירים הפלסטינים המוחזקים בישראל.

אל-חיה התייחס לרצועת עזה כשטח משוחרר הפועל באופן עצמאי בהדגישו כי לגדודי אל-קסאם היה תפקיד מרכזי בשחרור רצועת עזה וסילוק הכיבוש ב-2005. "למרות המצור עזה חופשית, חופשית ברצונה, בהתבטאויותיה ובהחלטותיה, וכן תמיד כך העם הפלסטיני".