טילרסון (משמאל) ובולטון
טילרסון (משמאל) ובולטוןצילום: רויטרס

רקס טילרסון, יו"ר חברת הדלק אקסון-מוביל, יתמנה למזכיר המדינה בממשל של דונלד טראמפ, כך לדברי שני מקורות בצוות המעבר לבית הלבן של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ.

לטילרסון יש קשר קרוב לרוסיה ולמנהיגה, ולדימיר פוטין. לפי דיווח רשת CNN עולה כי השגריר לאו"ם לשעבר, ג'ון בולטון, יהיה סגנו של טילרסון, ויהיה אחראי ל"ניהול היומיומי" של מחלקת המדינה. בולטון נחשב לידיד ישראל מובהק.

שמו של טילרסון כמועמד המועדף למזכיר המדינה הוזכר בדיווחים רבים בכלי תקשורת שונים בארה"ב במהלך השבת, כמו גם שמו של בולטון כמועמד לסגן מזכיר המדינה.

טילרסון נפגש עם טראמפ בשבת במגדל טראמפ בניו יורק סיטי.

בראיון מוקלט לרשת פוקס שישודר היום (ראשון), טראמפ אמר שטילרסון הוא, "הרבה יותר מאיש עסקים, הוא שחקן במגרש הבינלאומי". הוא הודה בכך שיש לטילרסון קשרים לרוסיה. "מבחינתי זהו יתרון עצום, שהוא מכיר הרבה מהשחקנים במגרש העולמי, והוא מכיר אותם היטב. הוא עושה עיסקאות ענק ברוסיה. הוא עושה עסקאות ענק עבור החברה שלו – לא עבור עצמו, עבור החברה".

ההודעה הרשמית על המינוי לא צפויה לצאת בשבוע הקרוב. עם זאת, על פי רשת NBC, טילרסון כבר הודיע עליו לחברת אקסון-מוביל. טילרסון קיבל בעבר מדליה יוקרתית מנשיא רוסיה.