תנועת אריאל
תנועת אריאלצילום: חזקי ברוך

תנועת הנוער 'אריאל' יצאה במהלך לעיצוב מחדש של חולצת התנועה שתאפשר נוחות מרבית, אופנתיות והתאמה לכללי הצניעות.

בהודעה שנשלחה מטעם הנהלת התנועה למאות מעצבות במגזר הדתי ופורסמה בקרב קהילות אנשי מקצוע מתחום העיצוב ואופנה, קראה התנועה לעוסקים בתחום לקחת חלק בעיצוב מחדש של 'חולצת התנועה'.

בתנועת 'אריאל' בנות מסבירים, כי נכון להיום החולצה במתכונתה הנוכחית לא נועדה ללבישה לבד ונדרשת חולצה נוספת מתחת היוצרת מצב של חוסר נוחות, סרבול וחום. בנוסף, מבחינה חזותית, חולצת התנועה הנוסטלגית מעוצבת 'במבנה ישר' שאינו מאפשר נוחות ואופנתיות לנערות.

על פי המתווה לבחירת חולצת התנועה החדש, דוגמאות מעוצבות יגיעו לתנועה עד לסוף חודש כסליו ולאחר מכן תינתן אפשרות לחניכות התנועה להביע את עמדתן על הדוגמאות השונות.

בסיומו של התהליך, החולצות שיעלו לשלב הסופי יועברו בין חניכות התנועה להתנסות ועל פי חוות דעתן ייבחר החולצה החדשה לחניכות. בתנועה מתכוונים להיצמד ללוח הזמנים שנקבע לתהליך, בכדי שכבר בקיץ החניכות ילבשו את חולצת התנועה החדשה.

העיצוב שייבחר, יזכה את המעצב/ת ביוקרה תנועתית, בנוסף לקרדיט ציבורי שילווה בפרסומים תקשורתיים ופרס כספי צנוע בסך 2,000 שקלים.

בתנועת אריאל מבקשים להדגיש, כי המהלך ייעשה בשיתוף מלא עם החניכות: "מבחינתנו חלק חשוב בייצוגיות הוא גם הנוחות בלבישת החולצה. כשהחולצה נוחה והולמת את הגזרה של החניכה היא תשמח להיות איתה יותר ולכן התהליך ייעשה בשיתוף החניכות המובילות את המהלך".