איתי גרנק
איתי גרנקצילום: חזקי עזרא

היום מצוין יום ההוקרה השנתי לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, אשר נקבע בהחלטת ממשלה. מטרת יום ההוקרה הינה לבטא את הכבוד וההערכה שעם ישראל רוחש לפצועים.

בישראל חיים כיום למעלה מ-70,000 חיילים שנפצעו במערכות ישראל וכ- 25,000 אזרחים שנפצעו בפעולות האיבה.

השנה יתקיימו אירועי יום ההוקרה תחת הכותרת "צומחים בשביל החיים", המבטא את הצמיחה מתוך הקושי והיכולת לקום מתוך המשברים. הערב יתקיים אירוע מרכזי במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין שיועבר בשידור חי בערוץ 7.

בנוסף יתקיימו טקסים ברשויות המקומיות והאזוריות. במהלך השבוע התקיימו פעילויות לאלפי בני נוער ותלמידים בבתי ספר ותנועות הנוער ומאות פצועים צפויים לבקר במערכת החינוך ולספר את סיפורם האישי, ביניהם פרויקט 'צועדים ומצדיעים' לפצועי צה"ל בשביל ישראל, בו השתתפו למעלה מ-3,000 תלמידים.

''צועדים ומצדיעים'' בשביל ישראל
''צועדים ומצדיעים'' בשביל ישראלצילום: חזקי ברוך

איתי גרנק, מנכ"ל ארגון זהות שהינו ממובילי יום ההוקרה, מספר לערוץ 7 על היוזמה, "עד היום כולנו התעסקנו עם המתים אבל חיים איתנו כאן היום 70 אלף פצועי צה"ל ופעולות האיבה שאפשר לדבר איתם ללמוד מהם ולקחת מהם עוצמות. הפעילות הזאת גדלה משנה לשנה ויש התחברות מטורפת מאילת עד קריית שמונה".

לדבריו בני הנוער מפיקים המון מהמפגש הישיר עם הפצועים, "בחלק מבתי הספר מועברים שיחות על ידי הפצועים כך גם בבתי הלוחם השונים ואפילו היה טיול בשביל ישראל עם הפצועים. 80 אלף תלמידים מהיסודי חטיבות תיכונים ומכינות קדם צבאיות שלחו 80 אלף גלויות לפצועים".

"ארגון זהות לקח על עצמו את היוזמה להוביל את העניין הזה יחד אם ארגונים נוספים כמו החברה למתנ"סים, קק"ל, ארגון נכי צה"ל החמ"ד ומנהל תנועות הנוער בראשם בני עקיבא. מבחינתנו מדובר במשהו חינוכי מהמדרגה הראשונה", הוסיף.