אמהות באות להכיר את ישראל

לורן בוכוולד מפניקס אריזונה היא המשתתפת ה-10,000 שמגיעה לישראל עם ארגון JWRP. כמו יתר המשתתפות, זהו ביקורה הראשון אי פעם בישראל.

הטקס המרגש נערך הערב בגינות קדמא בנווה אילן בנוכחות 450 אימהות יהודיות מ-5 מדינות ברחבי העולם אשר מבקרות השבוע בישראל לחוויית חיים בלתי נשכחת של מסע העצמה נשית בן 9 ימים ברחבי הארץ, כחלק מפרויקט משותף של ארגון JWRP ממרילנד, ארה"ב ומשרד התפוצות.

450 האימהות, שהוטסו לישראל השבוע מתוך הכרה במעמדן הייחודי בקרב המשפחות והקהילות שלהן במדינת המוצא, מגיעות מקנדה, ארה"ב, בריטניה, רוסיה, ויוון.

"אני מופתעת, גאה ונרגשת לקבל את העיטור ממנכ"ל משרד התפוצות" אמרה בטקס בוכוולד, בהתרגשות רבה. "תמיד חלמתי לנסוע לישראל אבל לא מצאתי את ההזדמנות המתאימה לכך. אבל כששמעתי מחברות שלי שהצטרפו למסע הזה שזה היה עבורן אירוע מכונן ששינה את חייהן, החלטתי שאני חייבת גם. אני מתכוונת לחזור לישראל בעתיד הקרוב ביחד עם בני משפחתי".

דביר כהנא, מנכ"ל משרד התפוצות, אשר העניק לבוכוולד את העיטור ביחד עם נשיאת ארגון JWRP, סינדי זיטלמן, אמר באירוע כי "פרויקט מומנטום ממחיש את מחויבותה של ממשלת ישראל כלפי יהדות התפוצות והוא פועל להענקת הזדמנות יוצאת דופן לנשים יהודיות מרקעים שונים כדי לחזק את זהותן והקשר לישראל".

כהנא הוסיף, "אני רואה את השותפות עם ארגון JWRP כחלק מרכזי מהחזון שלנו להעצים נשים מתוך ההכרה במעמדן הייחודי בחינוך הדור הבא במטרה להבטיח עתיד משגשג לעם היהודי כולו".

ארגון JWRP ומשרד התפוצות השיקו לפני כשנה פרויקט לאומי חדש שנועד לאפשר ל-5,600 נשים יהודיות מ-26 מדינות ברחבי העולם, חוויה בלתי נשכחת של מסע בן 9 ימים בישראל.

הפרויקט ההיסטורי המשותף הנקרא "מומנטום" מביא לישראל מדי שנה אלפי נשים יהודיות מרחבי העולם למסע העצמה נשית. המסעות שלהן ברחבי ישראל, מצפונה ועד דרומה, כוללים חווית והתנסויות המלמדות על ההיסטוריה והמורשת היהודית בדגש על ישראל המודרנית.

במסעות לוקחות חלק גם אימהות ישראליות הזוכות לקיים מפגשים ייחודיים ומעוררי השראה עם המשתתפות.

"מי היה מאמין שבשנת 2008, כשהתחלנו רק עם שמונה נשים מאזור וושינגטון DC, נגיע לרגע שבו אנו מביאים לישראל את המשתתפת ה-10,000 במסגרת מסע מומנטום. פרויקט שהביא לישראל עד היום אלפי אימהות יהודיות מעשרות מדינות ברחבי העולם. אני עדייו מרגישה שעבורנו זו רק ההתחלה", מסרה הערב לורי פלטניק, מייסדת הארגון.