ששת הקטינים שנעצרו במהלך הלילה בעת שעמדו בטרמפיאדה בצומת חטמ"ר שומרון (בה"ד 3), שוחררו במשטרת אריאל לאחר חקירה, ללא תנאי ואף ללא חתימה על ערבות.

הקטינים שוחררו לאחר שלא נמצאו ראיות או עדויות הסותרות את גרסתם לפיה עמדו בטרמפיאדה וכלל לא יידו אבנים לעבר רכב ערבי. השישה נעצרו ככל הנראה לאחר שתצפיתנים צבאיים חשדו בהם בעת שהמתינו לטרמפים.

עו"ד נתי רום, שהגיע לסייע לקטינים מטעם ארגון חוננו מדווח כי הקטינים שהו במעצר קרוב ל-10 שעות, מעצר שהתברר ככל הנראה כמעצר שווא, תוך הפרת החלטות בתי המשפט.

קודם שחרורם של הקטינים, הם הוזהרו בידי קציני המשטרה לבל יגיעו לאזור הישוב עמונה. בארגון אומרים כי מדובר בדרישה בלתי חוקתית ושערורייתית.

"נכון לרגע זה אין כל מניעה חוקית להגיע לישוב עמונה. לא יתכן שהמשטרה תעשה דין לעצמה ותזהיר אזרחים מהגעה לישוב, ותפגע בחופש הביטוי והמחאה. מדובר בהתנהלות הנוגדת את החלטות בתי המשפט", אומרים בחוננו.

בארגון מזכירים את החלטתו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים השופט משה דרורי בעניין שני קטינים שנעצרו בהפגנה למען עמונה. השופט דרורי מתח ביקורת חריפה על המשטרה ועל בית משפט השלום שהורה על הרחקתם מהאזור, וקבע כי חופש הביטוי הוא זכות יסוד שאסור לבית המשפט ולמשטרה לפגוע בה.